Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 15 maart 2011, 14:35   #1 (permalink)

Leeftijd: 19
Unhappy Hulp nodig onderdelen elektro vliegtuig(nieuw)

Beste

Ik ben vrij nieuw in modelbouw en wil toch wel eens wat raad weten van mensen die er vaak met bezig zijn.

Ik heb zelf alles opgezocht van onderdelen, wat er nodig is enzoverder.. Nu zit ik nog met een paar probleempjes, welke ACCU ik nodig heb en welke lader.. Hoeveel volt er nodig is en meer..

Hier even een lijstje van het materiaal. Indien er slechte/foutieve onderdelen inzitten, of te weinig laat het me graag weten !!

Ik bestel alles bij Conrad, is dat een goede website?

- Motor
- Controller, Receiver, 4 Servo's, Aan/Uit schakelaar, Kristal, Batterijbox
- Vliegregelaar
- Propeller

Dit voor 118,95 euro, ik weet niet of er foute onderdelen inzitten of niet. Ik weet wel dat ik nog pushrods etc nodig heb voor de vleugels te bewegen van het vliegtuig.

Wat ik dus nog nodig heb is:
- Accu
- Lader
- Iets vergeten?

Alvast bedankt !
Jessestr is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2011, 14:56   #2 (permalink)

Volhout's schermafbeelding

Leeftijd: 52
Standaard

Jessestr,

Je hebt nog een accu nodig (b.v. 3S 2200mA lipo) en een lader. Maar je hebt nog niet aangegeven wat voor vliegtuig je wilt bouwen. Vaak is het zo dat beginners een compleet pakket kopen (vliegtuig, electronica, zender) wat uitgezocht is, zodat alles goed bij elkaar past. Wat jij hebt uitgezocht aan motor zou passen bij een vliegtuig van zo'n 500-700 gram. Maar bij je zender zitten "standaard" servo's van zo'n 45 gram per stuk (dus bijna 200 gram). Dat kan een probleem opleveren voor het totaalgewicht van het toestel. Het is dus belangrijk dat je weet wat je gaat bouwen.