![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 23 december 2009
|
Hallo, Een vriend van mij heeft laatst een cockpit sx aangeschaft (met M-link). Omdat hij graag wil zweven heeft hij de daar bijbehorende vario-sensor aangeschaft. Nu krijgen we de data wel op het display (hoogte en aantal m/s dalen of stijgen), maar we krijgen geen piepje te horen als we daadwerkelijk dalen of stijgen We hebben de handleiding doorgekeken en het lijkt er op dat de data voor dit piepje via een usb-kanaal ingegeven dient te worden. Aangezien het om nieuwe apparatuur gaat (april 2011) vind ik het een rare zaak dat er eerst een sensor gekocht wordt en dat er daarna ook nog een usb-kabel bijgehaald moet worden om het gewenste signaal te ontvangen.Kan iemand mij vertellen of dat ik het nu juist heb gezien . Als ik het fout heb gezien kan iemand mij dan vertellen hoe ik deze set dan wel in moet stellen om wel deze piepjes te horen.Groeten Robert, |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Heel ver in het zuiden richting de zee Leeftijd: 38
|
Heb je er wel een oortje bij? Wellicht heb je hier iets aan: News und Infos von wstech Of hieraan: http://www.wstech.de/LinkVario_Bedien_ML.pdf
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS |
| | |
| | #3 (permalink) | ||
| Lid sinds: 17 juni 2010
| en daar staat Citaat:
En in de handleiding van de zender staat op pagina 11. http://www.multiplex-rc.de/cms/vorsc...k_3v04_5sp.pdf Citaat:
Het kan wel zijn dat je de sensor moet programeren, en dat doe je via de usb kabel en de pc of via de multimate. | ||
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 26 oktober 2002 Locatie: Antwerp-Brussel-Charleroi
|
Hallo, Heb deze vario in gebruik meet mijjn EVO-16. Met de trainerschakelaar kan ik de beeper aan of uitschakelen. En dit ZONDER ENIGE PROGRAMMATIE van de vario zelf. Een alarm voor maximale en minimale hoogte alsmede alarm voor maximale stijging kan worden ingesteld, maar dit moet dan wel via PC of dat oranje doosje geprogrammeerd worden. Olivier
__________________ mijn webstek : http://users.belgacom.net/TX2TX : leraar-leerling compatibiliteitsproblemen tussen verschillende merken van RC-zenders |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 23 december 2009
|
Hallo Allemaal, Bedankt voor de hulp. het is uiteindelijk gelukt. Wij waren op zoek in het menu voor de optie (Setup -> Zuord.-Liste -> Schalter -> Lehrer/Vario). Zijn er achter gekomen dat je voor de schakelaar Schalter -> Lehrer/Vario echter niet in het menu moet zijn , maar gewoon de schakelaar aan de zijkant van de zender moet hebben. Je moet het maar weten! De pieper doet het nu dus ook, en zonder enige upload o.i.d. Groeten Robert, |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |