![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 11 april 2011 Locatie: Belgium Leeftijd: 30
|
Hallo, even het forum doorzocht maar vond niet onmiddellijk het correcte topic. Kan iemand mij wat meer uitleg verschaffen omtrent het instellen van een zender/ontvanger. Wat de juiste instellingen zijn en de benamingen op de zender eens toelichten. Ik heb het over de Throttle, Aileron... en hoe die in te stellen met de juiste waarden. Het betreft een Spektrum DX6i. Indien er reeds een topic is hierover zou ik het waarderen indien iemand mij doorverwijst... Alvast bedankt!
__________________ Kevin Trex 450 Sport 3D - Blade msr |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juli 2008 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 44
|
Kevin, Je vraag is te globaal. Het instellen van de zender is volledig afhankelijk van wat je aan de andere kant van het uitgezonden signaal wilt gaan laten bewegen. Is dat een Heli, een vliegtuig etc. En zelfs als je dat kan aangeven is elke configuratie weer anders en speelt ook je eigen gevoel hoe het object reageert daarin weer mee. Ik denk wel dat als je aangeeft wat je wilt bedienen hier hulp geboden kan gaan worden, een modelbouwvereniging bij jou in de buurt kan dat zeker maar onthoud dat als je alles voorgekouwd krijgt je eigenlijk niets gaat leren. Instellingen krijgen is handig maar weet je op dat moment dan wat die instellingen precies betekenen en doen en wat je bij aanpassingen moet veranderen? Lees hoe dan ook het bijgeleverde boekje door.
__________________ Huidige projecten : Abrams M1A2 / Tiger 1 Early / M26 Pershing |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Alle uitslagen op 100% laten staan in de zender. Roeruitslag stel je in d.m.v. van de lengte van servo- en/of roer-heveltje. Doe je het via de zender, dan gooi je stelkracht en nauwkeurigheid weg. Zender alleen gebruiken voor fijn-afstelling van uitslagen. Je zult iemand moeten hebben die het live bij jou doet. Drie elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs in NL & B www.airtoi.com -> clubs (NL & B) www.modelvliegsport.nl -> clubs (NL) www.flytovml.com -> clubs (B)
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 26 augustus 2005 Locatie: Assen Leeftijd: 46
|
In aanvulling hierop: als je niet snapt wat je in moet stellen, snap je waarschijnlijk ook niet waarom je het in moet stellen. Het devies is dan om niets in te stellen omdat je er geen voordeel, maar eerder nadeel van zult ondervinden. In het pr้ computerzender tijdperk was het ook niet nodig om van alles in te stellen (omdat het simpelweg niet eens kon), dus zonder instellingen zal het ook vast wel werken. Als je niet snapt hoe je het in moet stellen zou de handleiding uitsluitsel moeten geven. Eventueel vindt je op RCGroups veel hulp over specifieke instellingen.
__________________ Mvg, Albert Jan |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Owkee, het gaat om een heli trex 450 sport. Ik wil het net leren hoe ik het moet instellen en merk dat het best bij de lokale vliegclub zal lukken. Dit weekend op cursus dus... Maar niet getreurd, ik heb hem al van de grond gekregen (ja soms kan je gewoonweg niet wachten, boys and their toys)... Goed resultaat... Maar leergierig als ik ben wil ik weten hoe ik alles doe... Ik duik vanavond dieper in mijn handleiding van de zender en tracht in de vliegclub alles uit te zoeken... Thanks voor de uitleg... Kevin
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 26 augustus 2005 Locatie: Assen Leeftijd: 46
|
Nou wordt het me wat meer duidelijk Kijk hier eens voor info: Heli Skills and Setup 101 - LOOK here first! - HeliFreak Misschien moet je even lid worden, maar da's geen probleem. Ik hoop dat je het Engels wel beheerst?
__________________ Mvg, Albert Jan |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Engels totaal geen probleem, is dan in vergelijking met het Frans een taal die ik bijna zo goed beheers als mijn Nederlands... (denkt terug aan de keiharde leermethode van zijn lerares Engels in de eerste drie jaar van het middelbaar (Belgi๋) onderwijs...) Bedankt voor de uitleg en de link, ik neem alles met aandacht door...
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |