![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 24 mei 2010 Locatie: Zoetermeer
|
Ik denk dat ik een lastige vraag heb. Wanneer je een race sim opent zoals virtualRC of RealRace, is er de mogelijkheid om je zender als besturing te gebruiken. Sommige zenders hebben een ingebouwde USB poort. Nu rijd ik met een spektrum DX3S, en die heeft dat dus niet. Nu is het mogelijk om een adapter te kopen, die sluit je dan aan op je ontvanger, en prik je in de USB poort van je computer. Hieronder een plaatje: Alleen kost dat ding wel $35, en dat vind ik wat veel voor "een beetje klote op de pc". Daarom vroeg ik me af, zou je zoiets niet zelf kunnen maken? En als dat niet mogelijk is, zouden er dan nog andere oplossingen zijn? Benieuwd welke techneut het antwoord heeft.
__________________ Nanda NRT-3 met Caster MK2|| HPI Trophy 3.5 || Team Associated B44 || Hotbodies lighting 2 RR |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 23 augustus 2005 Locatie: Haalderen Leeftijd: 39
|
Bij virtualRC kun je een USB adapter kopen die op een ontvanger gezet wordt. volgens mij heb je die foto ook bijgevoegd. Door die enerzijds op je ontvanger te pluggen en de andere kant op de USB van je computer moet hij het doen. Je zender hoeft heen USB uitgang te hebben.
__________________ To judge or to be judged........ |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Nanda NRT-3 met Caster MK2|| HPI Trophy 3.5 || Team Associated B44 || Hotbodies lighting 2 RR | |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
Even wat beter lezen denk ik dan maar weer
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Als je nog een oude (15 polige) gamepoort hebt kan je goedkope servo's aan potmeters verbinden die de joistick simuleert
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juli 2004
|
Wat een dom systeem zeg. Je moet dus altijd HF signaal naar de ontvanger zenden? Is je zenderaccu altijd onder volle belasting als je aan het simmen bent. En wordt je ontvanger door de pc gevoed, of moet je die ook nog van spanning voorzien? gr Richard |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
@Roelof: Ik geloof niet dat ik dat helemaal snap? @Richard, ja met dat systeem word de ontvanger door je pc gevoed.
__________________ Nanda NRT-3 met Caster MK2|| HPI Trophy 3.5 || Team Associated B44 || Hotbodies lighting 2 RR |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 28 april 2009 Locatie: Dicht bij Oudewater Leeftijd: 45
|
Zit er dan helemaal geen aansluiting op je zender? Als er een aansluiting op je zender zit kun je misschien iets gebruiken als dit: Nieuwzenderstoebehoren even iets naar beneden scrollen en dan zie je USB INTERFACE KABEL Of deze: R/C USB Interface for PC model flight simulators - MFTech Of deze, die heb ik zelf ook: $7.51 - USB Simulator Cable for Futaba JR FS R/C Remotes - R/C Helicopters Iets aansluiten via de ontvanger lijkt mij niet handig. Een beetje techneut kan vast wel iets op je zender maken. Het zendsignaaltje gaat immers maar door één draadje. Succes.
__________________ Groeten, Arie |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Excuse me ??????? Ik heb in het verleden genoeg speledingetjes gemaakt voor op een gamepoort en dan ga je mij zeggen dat ik het niet snap? Als je zoiets zelf wilt maken wens ik je veel succes want als je mijn voorstel niet snapt zou ik er maar niet aan gaan beginnen.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
De oude PC Joystick bevatte alleen maar een kruisknuppel met 2 potmeters van 100k, je zou een oude zender kunnen verbouwen om met een kabel op de oude gamepoort aan te sluiten of als je 2 losse potmeters hebt en de assen aan de assen van een servo koppelt kan je die ook zo besturen mat je zender en ontvanger. Heb je geen oude gamepoort (meestal op soundcard) kan je een USB->gamepoort adapter kopen.
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Hmm, oke eerlijk is eerlijk, dat is wel een antwoord op mijn vraag. Maar dat vind ik net wat teveel werk, haha. Ik koop er anders wel eentje op ebay. Ik hoop wel dat VRC snel met de offroad versie komt, al lijkt het daar niet op.
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2004 Locatie: Roosendaal Leeftijd: 29
|
Ik heb pas deze gekocht: $24.99 - USB G3.5/FMS/AeroFly Flight Simulator Dongle - R/C Helicopters Mafkezen doen er nog de software bij ook.
__________________ Geen KNVvL lid en toch gelukkig! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |