![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 4 april 2011 Locatie: Dieren Leeftijd: 51
|
ik heb een aantal nagenoeg ongebruikte robbe servo's liggen, en die wil ik voorzien van een nieuwe kabel. de oude kleur code is: rood wit zwart. de kleuren van de nieuwe kabels zijn: rood bruin oranje vraag: welke kleuren moeten met elkaar corresponderen? en ik heb ergens iets gelezen over een positieve en een negative puls. servo zijn ong 30 jaar oud. graag advies bvd joop |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Oude Graupner Varioprop (Grundig) was de enige die negatieve puls gebruikte. Graupner(Japan Radio) gebruikt positieve puls, zoals alle andere fabrikanten. ![]()
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 8 mei 2011 om 15:04 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
JR/graupner/conrad stekkers kan je ook omgekeerd erinsteken.... zolang de + maar in het midden zit.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Ja. Door verkeerd om insteken kan er niets kapot gaan, bij geen enkel merk. En bij aantal merken is het fysiek onmogelijk door a-symmetrische stekker, b.v. de oude Robbe stekkers. Enfin, et werkt niet dan, da's alles, zonder nadelige gevolgen. Want je verwisselt of + en puls of - en puls, dat kan geen kwaad. Plus en min verwisselen, exit elektronica, kan niet. Maar op één of andere manier zie ik nog regelmatig dat aangeraden om draairichting te veranderen.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 8 mei 2011 om 15:10 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |