![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 14 mei 2011 Locatie: Franeker Leeftijd: 24
|
Goeiemiddag, Ik heb een truck staan, die op 35 MHz reed, toen ik hoorde dat dit niet mocht, heb ik een f14 Futuba meegenomen, met een Robbe R118F ontvanger. Bij de zender zat geen accu, was een tweedehands. Nu heb ik 2 van die 4-batterij tray's gekocht. Ik heb ze in parallel verbonden, zodat ik genoeg voltage zou krijgen voor de zender, maar hij blijft aangeven dat ik maar 20% voltage heb. Moet ik nu wel of niet in parallel verbinden? Voor de duidelijkheid, ik heb er van die batterijen in, die je ook in een camera zou doen, 1,2V op 2100mAh. Ik heb ze de hele middag gister opgeladen en vannacht in de zender opgeladen, maar totaal geen verschil in voltage. |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Probeer de spanning meten van elke batterij "tray". Heb je een spanning/multimeter dan kom je verder denk ik.
__________________ Liebherr hijskraan 1/8 | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Kijk, dan zal daar toch de fout zitten... Ik heb gister nog gevraagd bij die man, waar ik die twee tray's heb gekocht, hoe ik het moest schakelen, maar ik dacht dat ie zei in parallel. Dan ga ik het zo nog proberen in serie te zetten. Dank je wel!
|
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juli 2004
|
Paralel = de plussen bij elkaar en de minnen bij elkaar. Serie = de plus van paket 1 aan de min van paket 2 en dan hou je de twee andere polen over die je aan de accu aansluiting in de zender moet verbinden. Let goed op !!!! plus en min niet verwisselen. Bij het los uit de zender laden per paket , 4,8 volt (4 cellen)instellen op lader Bij in de zender laden 9,6 volt (8 cellen)instellen op lader. gr Richard |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2005 Locatie: IJsselstein Leeftijd: 52
|
Laden van Nimh cellen doe je met stroom en niet op spanning. Dus lader instellen op de maximum stroomsterkte waarmee je de cellen wil laden. En een zenderaccu kun je het beste laden met een stroomsterkte die 10% van de capaciteit is, zeker wanneer je losse cellen in een bakje gebruikt.
__________________ The older the boy the more expensive his toy |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2008 Locatie: best Leeftijd: 40
|
ik denk dat je beter een compleet pakket voor je zender kunt kopen bij de modelbouwwinkel vermoedelijk ben je dan het snelste klaar en het veiligst, voordat je je zender in rook op laat gaan. Even je zender mee nemen naar de winkel en daar juist pakket bij uit laten zoeken.
__________________ hpi baja 5B ranzow boeienlegger |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juli 2004
|
Nee, je moet van een cellenpaket de plus aan de min van het tweede cellenpaket solderen. Dan heb je van het ene paket een plus over en van het andere paket een min over. deze twee gaan dan op de accuaansluiting van de zender. gr Richard |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
hallo, als je een lipo lader ter beschikking hebt zou ik zoiets kopen: 2015A16 KDS 2200 mAh 8c Zender lipo accu (JR TX/FUTABA) - 2015A16 by: dan kun je maanden je zender gebruiken voordat die echt leeg is.
__________________ EF Extra 300 48" EXP, Swift 2(verlicht) | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2005 Locatie: IJsselstein Leeftijd: 52
|
Jets, wat je met je pakketten gedaan hebt is een volle kortsluiting maken, plus aan min en nog een keer plus aan min
__________________ The older the boy the more expensive his toy |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Laat het asjeblief dooriemand anders doen voor je zender dood gaat door overspanning en/of smelt door kortsluiting. Uitleg met plaatjes: R/C Calculations - LiPo pack wiring R/C Calculations - System wiring wikipedia/nl/wiki/Serieschakeling wikipedia/nl/wiki/Parallelschakeling
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Het solderen is geen probleem normaal gesproken. Het accupakket vervangen voor NiMH is een optie en volop verkrijgbaar voor jouw zender. Het overstappen op een kant-en-klaar pakket is afgaande op de reactie's van forumleden nodig zonder twijfel. Misschien dat gebruikers van de F14 jou meer info kunnen geven, specifiek over de accu's die ze gebruiken.
__________________ Liebherr hijskraan 1/8 | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 oktober 2008 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 61
|
Best gewoon bij bvb Conrad batterij voor F14 bestellen hierbij bestelnummer van conrad Bestnr.: 206674 - 8C of bij modelbouwzaak batterij voor F14 van Robbe bestelnummer 1-4566 dit is de veiligste weg
__________________ Mvg Frank BOTEN: Pegasus III, Happy Hunter, Politieboot SPN19 Maersk Anglia(werf) |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| accu, f14 zender 40mhz, robbe |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |