![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 maart 2006 Locatie: amsterdam e.o.
| Citaat:
Deze bijv. LRP X11 4.5 with Sintered Rotor - oOple.com Forums had ik in 7,5 T Door de 3 inbussen los te draaien kon je de achterkant anders positioneren, voor meer rpm, of meer kracht. The Future is Electric nr 3 in het staatje.
__________________ Off road , snel en drift RC-en, RC speedboten, EPP vliegtuigen, is er wat leukers? | |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 23 december 2003 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 47
|
Lijkt me een sensormotor. Daar zit inderdaad een verstelmogelijkheid op. Bij automotoren verzinnen ze toch de gekste dingen, dat was vroeger al zo en is dus waarschijnlijk nog steeds zo. Maar bij "normale" borstelloze motoren bestaat dit dus niet. Gaat gewoon lekker simpel via de software. GJ
__________________ www.F5B.nl |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Ja, dat is een motor met aansluitingen voor sensoren, op het achterschild. Daarbij kun je timing verstellen, de sensoren verdraaien t.o.v. de stator. Overigens, motoren met sensoren kunnen gewoon op een sensorloze regelaar lopen, andersom, sensorloze motor met sensored regelaar, kan niet. Het kost tijd om een magnetisch veld op te bouwen. D.m.v. timing, elektronisch danwel mechanisch, zorg je ervoor dat de regelaar de spoelen wat eerder van spanning voorziet. Hacker gaat weer sensored EN met sinusoοdale commutatie: http://www.hacker-motor.com/en/news/54/index.html
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 26 mei 2011 om 17:33 |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 28 mei 2010 Locatie: Rhoon, NL Leeftijd: 39
|
Heren, Ik heb op de plush alle timings geprobeerd, via de bijbehorende programming kaart, plus zoals eerder gemeld alle combinaties motorpool en regelaaruitgang. Dit had geen resultaat. Motor draait steeds ratelend, en veel te langzaam. Het lijkt me overigens sterk dat Art-Tech sensor motors monteert in RTF modelletjes... Na ervaring gisteren met een drieblads prop die ik moest gebruiken om meer thrust te krijgen, wat me niet beviel door veel teveel drag bij zweven, heb nu toch echt besloten dat de motor en regelaar uit het model gaan, en de nieuwe turnigy regelaar met een nieuwe 2200 KV 25A motor erin. Dan kan ik terug naar een 5 inch prop, heb ik geen startproblemen meer en minder drag bij zweven. Ik neem aan dat de besproken Art-Tech setup zonder problemen terug kan naar de Cessna op 2S. Dan ik heb ik die ook weer klaarstaan als ik er weer mee durf te vliegen. Bedankt allemaal, Groeten, Marc
__________________ Graupner e-Kadett - Art-Tech Cessna 182 Brushless - EZ Star Brushless - Playmobil Jet-Team Extreme RC mod - NESP - MCP-X - Clearview - DX6i - FF9 |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 maart 2003 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 37
|
Marc, Lijkt mm dat er gewoon iets stuk is als ide motor ratelend blijft draaien. Ik zie dat je in Rhoon woont, waar ik nu zit (ik werk hier). We kunnen volgende week wel afspreken einde v/d middag/begin van de avond om eens te kijken of het probleem op te lossen is. Groet, Gerben
__________________ F5B komt naar je toe deze zomer! www.F5B.nl |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Simpele en minder simpele motortests: www.wattflyer.com/forums/showthread.php?t=35216 www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=240993
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| brushless, outrunner, regelaar, starten |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |