![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 3 april 2011 Leeftijd: 42
|
Hallo, Hopelijk heb ik de juiste rubriek van dit forum gekozen voor deze vraag: Ik heb een Modelcraft 4 kanaals 2.4 GHz zender met ontvanger besteld en vandaag binnen gekregen (nr. 209237). De ontvanger is van het type 2.4G-03R, 6-kanaals. Behalve de 6 aansluitingen voor de kanalen, zie ik nergens een aansluiting voor de ontvangeraccu... deze zou toch zonder BEC-systeem aan te sluiten moeten zijn? In de handleiding staat: sluit de servo's resp. rij- of vliegregelaars en de stroomvoorziening aan op de ontvanger. Maar hoe??? Alvast bedankt voor reacties, groeten Fran |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 2 november 2009 Locatie: IJmuiden Leeftijd: 44
|
Die heb je ook niet echt nodig ,de batterij kun je gewoon op 1 van de over gebleven kanalen aansluiten. Alle plussen en ook minnen zijn inwendig doorverbonden. Aangezien jij een 4 kanaals zender hebt blijven 5 en 6 over |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 17 november 2008 Locatie: waspik Leeftijd: 81
|
[QUOTE=tradelord;2467310]krijgt de regelaar dan ook stroom?[/QUOTE als je een regelaar hebt met bec systeem,heb je geen ontvanger akku nodig.De regelaar zorgt voor de stroom.Maar met geen bec systeem moet je een ontvangerakku hebben. gr.adrie |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
| Citaat:
Accu naar de regelaar via de toegewijde aansluiting, servokabel van de regelaar naar de ontvanger zorgt voor de juiste stroomtoevoer naar deze ontvanger en maakt dat alles naar behoren werkt. Stevo
__________________ | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Als je met de linker kruisknuppel gas geeft en met de rechter stuurt: - servosnoer van de stuurservo op kanaal 1 van de ontvanger. - servosnoer van de snelheidsregelaar op kanaal 3 van de ontvanger.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |