![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2011 Locatie: Limburg, Overpelt
|
Hallo allemaal, Een tijdje geleden heb ik me een funjet ultra gekocht, met de bijhorende aandrijfset van Multiplex, die trouwens zich goed laat programmeren. Maar nu zit ik met een probleem... denk ik toch... Als ik gas geef tot ong. 3/4 loopt alles prima, maar als ik dan nog wat meer gas geef begint hij te trillen en te schreeuwen. Als ik dan nog meer gas geef loopt hij weer normaal. Hoe kan ik dit oplossen? Hij verliest wel geen thrust. EDIT: De as draait tijdens het schreeuwen/trillen ook niet echt meer mooi recht. Mvg, Jeff |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 19 april 2010 Locatie: Utrecht Leeftijd: 26
|
dat kunnen een aantal dingen zijn; ćheck of de as van de motor recht is chechk of de meenemer recht is check of de prop goed in balans is, ik denk dat je prop niet goed in balans is. Als het dit niet is kan je de timing van de regelaar op high zetten |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2007 Locatie: Alphen aan den Rijn Leeftijd: 48
|
Check ook eens of je motorspant wel goed vast zit. Ik heb hetzelfde probleem gehad en toen bleek er een scheurtje in een lijmverbinding te zitten.
__________________ If it has wings, I can fly it |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Over welke lijmverbinding heb je het dan? En met motorspant bedoel je zeker het achterste deel waar de motor op gemonteerd zit. Nu zat er bij mij een metalen motorsteun bij, in de set, heeft een goud-kleur. Maar goed, ik zal straks eens kijken Mvg Jeff
__________________ Was ik maar elektriciteit! Dan nam ik altijd de kortste weg |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 april 2010 Locatie: Utrecht Leeftijd: 26
| Citaat:
Je moet controleren of hier speling op zit, dit kan ook komen door de zaken die ik eerder heb genoemd, hierdoor kan je spant beschadigen. | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
vervangen door die alu, die er bij zat. En dan zal ik het weten. - Timing hoger zetten: Geen effect - Prop balanceren: Heeft een vriend van me gedaan, maar ik heb de prop dinsdag pas, maar die zei dat er echt minimaal onbalans in zat. -Plastic motorsteun vervangen door alu > ga ik morgen doen. Mvg
__________________ Was ik maar elektriciteit! Dan nam ik altijd de kortste weg | |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Voor de mensen die hetzelfde probleem moesten hebben, bij mij lag het aan de motorspant. Voor de snellere setups is het een vereiste om de aluminium motorspant(goudkleur) te gebruiken. Gr. Jeff
__________________ Was ik maar elektriciteit! Dan nam ik altijd de kortste weg |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 12 maart 2009 Locatie: Wijchen bij Nijmegen Leeftijd: 24
|
nou dat hoeft dus helemaal niet hoor
__________________ uuuhm... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |