![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 mei 2006 Locatie: Selfkant-Duitsland Leeftijd: 56
| Van Jeti weet ik het niet zeker maar Weatronic heeft wel eens bij Westerteicher in de keuken gekeken ............ Alleen heeft Weatronic het veel netjeser afgewerkt ![]() Citaat:
Kijk eens hier http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ml#post2156597 Bij grote zweefkisten zou je ze goed kunnen gebruiken. Voeg ik er dan nog een KTW aan toe kunnen er nog makkelijk twee of drie functies bij. En ja; ik weet dat je een heleboel kunt combineren en trucen maar waarom ?? Wist jij bijvoorbeeld dat nagenoeg alle 2.4 ghz modules (van bijna alle merken) sowieso al over 16 kanalen beschikken ??
__________________ altijd weer die buitenlanders................ (schuim hoort op bier, niet in de lucht) Laatst gewijzigd door arno888; 22 juni 2011 om 09:33 | |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Citaat:
Een vraag aan jou als Jeti expert; kun jij met Jeti ook achter bomen vliegen ? Begrijp uit dit draadje http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ml#post2168678 dat dit toch wel een belangrijk criterium is bij de keuze ![]()
__________________ altijd weer die buitenlanders................ (schuim hoort op bier, niet in de lucht) | |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Geen flauw idee no nooit in de praktijk getest ![]() En ga ik ook niet doen, is me m`n kist niet waard
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
elk voorwerp tussen jouw en het vliegtuig heli of wat dan ook is een potentieel gevaar voor geen verbinding. het kan tot op zeker hoogte door objecten heen dringen. Maar op een behoorlijke afstand kan het net je signaal kosten waardoor je kist onbestuurbaar wordt. De vraag is hoe erg je dan op de rand zit van je bereik voordat je daadwerkelijk hier last van krijgt. Beste is nog altijd om ten alle tijden oogcontact te houden met je vliegtuig.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juli 2007
|
Volgens mij stelde Arno geen serieuze vraag, maar ik zal er toch serieus op in gaan.. Door de korte golflengte (ongeveer 10cm zo uit mijn hoofd) van 2.4ghz is het inderdaad af te raden om geen 'zichtverbinding' tussen zender en ontvanger te hebben. Dit gaat zelfs zo ver dat achter jezelf langsvliegen of iemand die vlak voor je (zender) staat al een grote invloed heeft. 35mhz was met zijn golflengte van een meter of 5 veel minder gevoelig voor dit soort, in verhouding 'kleine', obstakels als bomen en mensen. Ik zie een gat in de markt. Een 2.4ghz repeater die je in de boom kunt hangen en die dan je signaal ontvangt en aan de andere kant van de boom weer (krachtig) uitzend! Speciaal voor de mensen die achter de bomen willen vliegen!
__________________ Full Throttle Fury! Laatst gewijzigd door Fraggy; 22 juni 2011 om 09:16 |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2003 Locatie: drenthe
|
Simpele test hier om bonkie wonkie 2,4 ghz te testen is je hand voor de antenne te houden . Terwijl je vliegt natuurlijk. Werkt prima zo haal je de echt rotte 2,4 ghz sets er zo uit. En over het door de bomen komen van het signaal ,in principe zal 2,4 ghz niet door waterdragende dingen heen komen .
__________________ robbe hunter /picojet combat /graupner bussard/twinstarr /easystarr/smiley/jpower cessna /poppy. |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Op de hei met een bergje ertussen merk je het al, zegt de zender even piep piep ![]() Maar met elk systeem kan je achter bomen vliegen, het resultaat is echter niet altijd wat je wenst
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Citaat:
LOL LOLHeb het ff opgezocht maar ik vlieg sind september 2008 op 2.4Ghz met ACT S3D. Heb tot nu toe nog nooit een enkel probleempje gehad op en met 2.4. Maar nou moet ik toegeven dat ik een rothekel aan bomen heb en meestal probeer daarbij uit de buurt te blijven ![]() ![]() Het verhaal met het zichtcontact is bekend alhoewel ik daar zo langzamerhand toch wel een emmertje zout bij ga halen (geen korreltje dus Maar om een lang verhaal kort te maken, blijf uit de buurt van bomen
__________________ altijd weer die buitenlanders................ (schuim hoort op bier, niet in de lucht) | |
| | |
| | #24 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 december 2003 Locatie: Venlo Leeftijd: 63
| Citaat:
![]() Zoals je weet vlieg ik sinds begin 2009 tot mijn volle tevredenheid met WEA, maar ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik momenteel ook met een scheef oog naar de Graupner MC32 HOTT kijk. Nog niet eens zo zeer naar de technische mogelijkheden van HOTT (deze zijn bijna Deze snelle support en release van nieuwe produkten (misschien ook door de recente WEA verhuizing naar Neurenberg en de samenwerking met Fineworx/Grundig) ontbreekt momenteel helaas bij WEA. Maar OK, ik wacht nog geduldig af wat er komen gaat (Neurenberger Spielwarenmesse) | |
| | |
| | #26 (permalink) | |
| Citaat:
Hopelijk komt die handzender er wat sneller, alhoewel..... Tussen de MC 24 en MX 24 (of MC 22 en MX22) zaten ook enkele jaren ![]() Mijn eerste keuze is op dit ogenblik de nieuwe handzender van Jeti maar een MX 32, hmmmmmmmmmmm
| | |
| | #27 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 december 2003 Locatie: Venlo Leeftijd: 63
| Citaat:
| |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |