![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 10 januari 2009 Leeftijd: 29
|
Hoi mede modelbouwers, Ik heb afgelopen week flink lopen googelen want ik ben op zoek naar vervangende antenne's voor 2 Spektrum ontvangers die ik 2de hands heb gekocht. (Een vorige eigenaar was zo slim om er in te gaan knippen Nu heb ik na veel gezoek niets kunnen vinden. Is het nou echt alleen maar mogelijk om het via het service-centre van Spektrum te doen ofzo? Als dat zo is zou ik dat echt belachelijk vinden. Maar in de goede hoop dat er iemand hier wat meer verstand van heeft en mij de goede kant op kan helpen. Ik zou het graag allemaal zelf willen doen aangezien ik goed ervaren ben met solderen en ook vooral het fijne werk. Dus dat is niet het probleem. Ik wil de ontvangers weer origineel maken.
__________________ Still RCing still a prick. |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Gegevens waarvan? De ontvangers? Die zitten in mijn auto's onder een kapje weg geschroeft. Hellaas. Ik was meer op zoek naar info waar ik deze dingen kan bestellen.
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Wanneer het Spektrum ontvangers zijn zal je naar een winkel moeten gaan waar ze Spektrum apparatuur verkopen. Je zal toch het type nummer van die ontvangers moeten achterhalen want er kunnen verschillende antennes zijn voor verschillende ontvangers. Denk er wel aan dat sommige van die antennes van heel dunne coax kabel gemaakt zijn. Om die op de juiste manier op de ontvangerprint te solderen is bepaald niet simpel. Al met al misschien toch verstandig om contact op te nemen met de servicedienst. Misschien kan men daar jouw ontvangers van een goede antenne voorzien.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Bedankt voor de informatie Ernst. Ik zal meteen even kijken welke ontvangers het zijn. En dat van die coax wist ik al. Dan hoop ik maar dat ze die dingen verkopen want ik heb geen zin mijn ontvanger lang kwijt te zijn terwijl ik het waarschijnlijk ook zelf kan. Ik zal ook wel even wat foto's maken van de huidige staat van de antenne's.
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| antenne, ontvanger, reparatie, spektrum, vervangen |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |