![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2010 Leeftijd: 35
|
Onlangs was ik een aantal hexacopter filmpjes aan het bekijken waarin het ging over het instellen van de verschillende vliegmodes. (acro, stabilize, alt hold, etc) Hiervoor wordt meestal de 3 pos switch gebruikt op ch5. Uiteraard kun je slechts 3 modes instellen. Maar blijkbaar kun je bij een aantal zenders ook nog een 2 pos switch combineren met de 3 pos switch waardoor 6 modes kunnen worden ingesteld. De vraag is nu alleen, kan dat ook bij een Futaba T7C? Weet iemand van de Futaba experts dit?
__________________ Bouwverslagen: HK450GT (met spijt in het hart verkocht), Multiwii tricopter (voorheen zelfbouw eenvoudige en goedkope tricopter), Ardupilot Mega hexacopter, Multiwii Quadcopter |
| | |
| | #2 (permalink) |
|
Is er niemand met een Futaba T7C die dit weet?
__________________ Bouwverslagen: HK450GT (met spijt in het hart verkocht), Multiwii tricopter (voorheen zelfbouw eenvoudige en goedkope tricopter), Ardupilot Mega hexacopter, Multiwii Quadcopter |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Volgens mij is dit geen functie van de zender maar van de computer die achter je ontvanger zit. Er worden twee kanalen gebruikt om een soort "code" naar de computer te sturen. De uitgangen van de ontvanger gaan namelijk naar een computer toe die feitelijk de hexcopter bestuurd. Die computer meet via verschillende sensoren en giro's de stand van de hexcopter en corrigeert elke afwijking zodat hij mooi stabiel op z'n plaats blijft "hangen". Wanneer jij dan stuur commando's geeft zal de computer de motoren zo aansturen dat de hexcopter die richting op gaat die jij stuurt. Twee extra kanalen worden gebruikt om de computer in bepaalde mode te zetten zodat hij op z'n plaats blijft of in een cirkeltje gaat vliegen of.... nou ja verzin maar. Het hangt dus helemaal af van de programmering van de computer in de hexcopter. Of zit ik nu helemaal verkeerd met mijn idee?
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Wat jij bedoelt is dat je twee kanalen gebruikt voor de 6 modes, dus twee aansluitingen. Maar da's niet echt wat ik bedoel. Ik denk zelfs niet dat dat mogelijk is met een Ardupilot Mega. Ik heb ergens filmpjes gezien (kan het nu niet direct terugvinden, was instructiefilmpje voor Ardupilot Mega) waar ze 6 modes i.p.v. 3 programmeren op een 3 pos switch door deze te combineren met een 2 pos switch. Het was ook mogelijk met andere radio's, oa. een Turnigy 9x (Eurgle). Ze verwijzen specifiek naar de handleiding van de zender omdat het in sommige gevallen moeilijk te programmeren is. Maar het is dus wel degelijk mogelijk. Alleen weet ik niet of het mogelijk is met de T7C. Misschien heeft het iets te maken met mixen van kanalen?
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juli 2004
|
Als je op bijv. CH5 vijf of zes verschillende vastgelegte waardes wilt, moet je jezelf verdiepen in de mix-mogelijkheden van je zender. (met name Ofset-mixers) Ik weet bijna zeker dat niemand dit tot heden heeft gedaan, maar kan het mis hebben. Dit is een zeer specifiek iets, wat de meeste (plank/heli) vliegers niet gebruiken. Maar begin je zender eerst eens te verkennen, soms kunnen ze meer dan wat normaal gebruikt wordt. gr Richard |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Ik heb nog een specifiek proberen te achterhalen hoe dat nu precies ineen zit. Het heeft dus inderdaad te maken met mixen en bekomen van meer waarden op een specifiek kanaal. (normaal 3 waarden op CH5 door 3 position switch, met mixen het bekomen van 6 waarden op CH5 door 3 position switch te combineren met 2 position switch) Maar hoe dat mixen nu precies moet gebeuren op een Futaba T7C, dat vind ik niet terug in de handleiding, noch op internet.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |