![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2011 Leeftijd: 17
|
Beste mensen, Ik ben nieuw & groen op dit forum en ook in de wereld van modelbouw en rc stuff. Ik heb me geregistreerd op dit forum omdat ik graag meer wil leren van elektronica en ik kon geen betere plek bedenken dan hier! Ik heb een tijdje terug een site gevonden (www.dealextreme.com) waar je goedkoop servo's kan kopen en dat ben ik ook van plan. Met die servo's wil ik een "turret" maken voor een laser of wat dan ook die bestuurbaar is met een joystick (hoeft niet draadloos, zou natuurlijk wel mooi zijn). Maarja, ik ben harstikke nieuw in deze wereld en heb dus hulp nodig. Ik heb geen manier gevonden om de servo's buiten een rc model (bijv helicopter) te installeren omdat ik geen idee heb wat ik met de plugjes moet doen. De servo's zijn verkrijgbaar in zowel analoog als digitaal en ook hier beroep ik me weer op jullie kennis; wat is het handigst? Iedergeval bedankt en ik zou graag zien dat iemand het enthousiasme (en tijd ^^) heeft om mij te helpen een paar stappen verder te zetten naar mijn nieuwe hobby . Gr Martijn (Stuka) |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
wat wil je met die "turret laser" gaan doen?
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
bedankt voor het snelle reageren, @ cheeta: ik wil er niks mee doen, het is gewoon een project om me tijd aan uit te besteden en ik wil graag beter worden in elektronica @steef !!!: ik bedoel niet direct hulp zoeken maar door middel van msn/dit forum |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest, ik wil een servo systeem opbouwen van scratch. Ik heb dus nog geen circuit waar ik ze op aan kan sluiten. Mijn uiteindelijke doel is een pan tilt systeem dat bestuurbaar is via een joystick of controller.En nogmaals: ik ben totaal nieuw (alle opbouwende kritiek is natuurlijk welkom |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
|
Hey Ga eens in een modelbouwzaak kijken/vragen! Dan ben je er zo uit! Je kan de servo via een servotester aan sturen, of via een zender/ontvanger combi. Als je er uit bent welke van de 2 je wil gebruiken is de rest plug en play! Groeten
__________________ >> Ossekopf Divisie! << Laatst gewijzigd door markjuhh; 19 augustus 2011 om 18:22 Reden: foutje |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Kijk aan die replies hb ik wat Ik zal nog ff googelen over die servo tester en besturings combi maar dat laatste wekt toch wel een paar vragen op: hoe sluit je alles aan?, want de reciever zit meestal ingebouwd zonder extra plugs |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Budget speelt niet echt een rol maar het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| aansluiten, servo, turret |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |