![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Zandvoort Leeftijd: 19
|
Hallo, Ik heb een probleem met het scherm van mijn FC-16. Het lijkt alsof er een soort vliesje van het scherm heeft los gelaten wat er normaal voor zorgt dat de tekens op het scherm leesbaar zijn. Dit is gebeurd nadat er tijdens een regen bui wat spetters op de zender gekomen zijn. Ik weet dat het mijn eigen schuld is, doordat er regen op gevallen is, maar toch zou ik het graag repareren/laten repareren. Heeft iemand enig idee wie dit zou kunnen repareren, of waar ik een nieuw scherm vandaan zou kunnen halen? Een foto ter verduidelijking: ![]() Zoals te zien zit er een rare vlek in het scherm, dit is een donker kleurig vliesje. Zelf dacht ik eerst dat het vocht was, maar dat is het dus niet. Gr, Bart
__________________ Varend Maasbank (1:50). In aanbouw Smit Elbe (1:50), Smit New York (1:50) Lid Vaargroep VicWijs |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 20 mei 2009 Locatie: Hoensbroek Leeftijd: 47
|
Hoi, Als ik het zo zie is dit gewoon de beschermfolie, die kun je er gewoon afhalen Dan heb je ook een beter beeld, dus kun je weer beter zien wat er op het scherm komt te staan. Deze beschermfolie zit normaal tijden het produktie proces erop, zodat je scherm ook niet beschadigt raakt. Kijk ook maar eens op de rest van je zender, trek maar eraf. Gr. Ron
__________________ E-Firestorm Flux, Belt-CP v2, Blade mSR, Blade 120 SR,Blade Msr X, spektrum dx6I, dx3c Het is nooit te laat om wakker te worden. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
dit vliesje had je er bij levering af mogen halen. Is een bescherm folie tegen krassen voor transport. Sommige laten het erop zitten echter zoals nu bij jou begint het vaak vanzelf los te laten. niks aan de hand dus *EDIT: door een verbindings probleem waren andere me inmiddels voor
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Hallo, Bedankt voor de reacties. Maar het is niet de beschermfolie, die zit inderdaad nog wel op de rest van de zender, maar niet op het scherm. Ik heb de print met het scherm al even los gehaald, en er zit dus een soort vlies op het scherm zelf, wat waarschijnlijk door vocht is losgelaten. Als ik dit vliesje er af til, heb ik helemaal geen beeld meer. Foto: ![]() Ik kan dit vliesje dus gewoon zo neerleggen, zodat de tekst leesbaar is, maar dat hoort niet, eerst was het gewoon deel van het scherm. Gr, Bart
__________________ Varend Maasbank (1:50). In aanbouw Smit Elbe (1:50), Smit New York (1:50) Lid Vaargroep VicWijs |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
hmmm dat is wel apart. Ik zou adviseren contact op te nemen met jan (corrien op het forum) Dat is de man van Technische Dienst Robbe (en nog heel wat merken). ik denk dat het een retourtje wordt.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 16 maart 2009 Locatie: barneveld Leeftijd: 17
|
dit zat ook op mijn ff-6 er zitten 2 folie,s op en het 2de folie liet ook los na een hele tijd. gewoone eraf gehaald nooit last van iets gehad. o ik zie nu pas geen beeld meer. das niet best, zeker even met corrien contact nemen!! Laatst gewijzigd door wilbert.v/d.berg; 8 september 2011 om 19:11 |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Hallo Heren, Bedankt voor de hulp, heb inmiddels een bericht naar Corrien gestuurd. Bart
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 11 augustus 2009 Locatie: Dendermonde - Belgie
|
Hall Bart, Corrien heeft onlangs het scherm van mijn MPX EVO vervangen, was ongeveer het zelfde probleem, scherm onleesbaar geworden. Grtz Ammo
__________________ Na de start komt nog de landing |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Bedankt Ammo, Weet ik in ieder geval dat het opgelost kan worden. Bart
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 30 juli 2011
|
Dat vlies lijkt me een polariserende filter. Die is nodig om het LCD te laten werken. Uitleg daarover is op wikipedia te vinden. Online is zelfklevende "linear polarizer film" te vinden voor een paar euroi de strekkende meter. Eerst de film draaien zodat je maximaal contrast krijgt (Vb. 0° niks, 90° perfect, 180° niks, 270° perfect) en dan zo opplakken. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Polariserend filter, net als een Polaroid bril. Leg het filter op zijn plaats, 90graden gedraaid, en je zult geen tekst zien. Probeer het ook eens met een Polaroid bril, 0 en 90 graden gedraaid (Ray Ban glazen zijn niet-polariserend).
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Hallo Altitude, Ron, Dat zou het nog best eens kunnen zijn, want als ik het vlies 90° draai wordt het beeld zwart en de letters wit ipv andersom. Maar eens even Googlen hiernaar... Bedankt! Bart
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
| Citaat:
Zo heb ik wel eens een los filter voor het LCD van een multimeter op verzoek omgedraaid. Die persoon had toen een heel aparte multimeter en (waar het hem om te doen was) hij werd ook nooit meer "geleend" waardoor hij nogal eens een meter was kwijtgeraakt. Iedereen wist dat DIE meter van hem was!
__________________ Groeten, Ernst Grundmann | |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Hallo, Vandaag kwam de post met een pakketje uit China met de polarisatie filters. En verrekt het werkt! Dus m'n scherm is weer zo goed als nieuw... Bedankt voor de tips en het meedenken heren! Gr, Bart
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |