![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juli 2007
| Precies, dat is de vraag! Spectrum is wel ooit met 2.4ghz begonnen, maar is in mijn mening links en rechts ingehaald door andere spelers. Pas met DSMx trekken ze naar mijn mening hun technische ontwerp weer een beetje recht. Ik wil er geen discussie over starten, maar ik durf sommige kisten van mij niet te vliegen met Spectrum DSM2, maar wel met Weatronic. Puur vanwege de beperkingen in de onder liggende protocollen van DSM2. Spectrum is niet voor niets met DSMx op de markt gekomen. Daarnaast heeft vooral Weatronic, maar ook Jeti, mogelijkheden waar Spectrum alleen van kan dromen.
__________________ Full Throttle Fury! Laatst gewijzigd door Fraggy; 16 september 2011 om 09:55 |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Overigens... de Spektrum DX7 en de Graupner MX16 (al dan niet HOTT) zjn uiterlijk volkomen identiek. Inwendig zal er dus tenminste enige overeenkomst zijn... Heeft de MX16 (schuif)potmeters, maw kan je kleppen ook op een tussenstand zetten?
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was Laatst gewijzigd door bdoets; 16 september 2011 om 09:44 |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juli 2007
| Als ik me goed herinner, heeft de MX16 in iedergeval een draai potmeter. Dus je kunt wel degelijk proportioneel regelen. Waarom je dat zou willen is me dan weer een vraag. Veel te on-nauwkeurig. Flaps onder een driestanden schakelaar lijkt me veel prettiger werken.
__________________ Full Throttle Fury! |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
Die FX18 vond ik trouwens altijd weer een puzzel om te programmeren, ik weet niet of de huidige Futaba zenders ook zo moeilijk zijn. Mijn DX6i heeft bijna alles (behalve een driestandenschakelaar of schuifpotmeter) en is heel simpel. Bij de FX18 had ik na jaren nog steeds de manual nodig, die heb ik bij de DX6i nauwelijks ingekeken.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
| Citaat:
- 3 2-standenschakelaars; - 2 tuimelschakelaars (die terug veren) - 1 3-standenschakelaar - 3 draaiknoppen En die zijn allemaal vrij toewijsbaar......daarnaast standaard telemetrie; je ziet op het display altijd de signaalsterkte en de spanning van de ontvangeraccu. Met modules heb je een vario, vario met GPS, en met de "air-modules" een hele rits aan motordata. Via de Smartbox kun je dan nog je ontvanger en servo's programmeren. Standaard 20 modelgeheugens, koptelefoon audioaansluiting op de zender met spraakweergave en een log-functie met een SD-kaartje. Ik vind dat persoonlijk heel wat Er is ook de oude MX16 met een Hott module maar die is wat minder uitgebreid.
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website | |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Dat klinkt hartstikke goed... vooral ook die variometer optie. Bij de meeste fabrikanten die telemetrie integreren, lijkt het alleen te gaan om volts, amperes en toerental... die interesseren mij allemaal maar matig (dwz ben meestal geland lang voordat die kritisch worden)
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
Ja...en nog mooier is dat die vario maar 40 euro kost; met GPS 99 euro. De motor-module kost 46 euro en dan krijg je: 2x Temperatur- und Spannungsmessungen mit Warnschwellen für min. und max. Spannung und min. und max. Temperatur Einzelzellenmessung mit Warnschwellen für min. Spannung Spannungs-, Strom- und Kapazitätsmessung mit Warnschwellen für min. und max. Spannung, max. Kapazität und max. Strom Strombegrenzung programmierbar Strommessung mit Shuntwiderständen 2x 1 mOhm parallel = 0,5 mOhm Drehzahlmessung und Warnschwellen für min. und max. Drehzahl Treibstoffmessung mit Warnschwellen in 25% Schritten (nach Softwareupdate). Einstellbare Warnzeit: AUS, 5, 10, 15, 20, 25, 30 Sekunden, immer Einstellbare Warnwiederholzeit: Immer, 1, 2, 3, 4, 5 min, einmal
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |