![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2007 Locatie: Delft Leeftijd: 19
|
Mijn electro model met PPM ontvanger doet de range test goed. Als je ver van de grond blijft vliegt ie storingsvrij voor zover ik kan kijken. Toen ik onder de 2m ging crashte het vliegtuig al binnen de 50 meter. Het was geen vingerstoring of wind want op het filmpje (geen videozender) blijkt dat de motor gek doet en de servo's spastisch gaan. Daaruit concludeer ik dat grond niet goed is voor je signaal. De FPV kist is nog lang niet af maar daar wordt alles in ieder geval goed ingebouwd. Gaan ferriet-ringen om de ESC kabel helpen? |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 augustus 2007 Locatie: Niet ver van Kampen
|
Als je die test nog eens gaat doen en dan een keer met motor uit en een keer met motor aan. Het is niet de eerste keer dat een regelaar de boel verziekt. Hoe heb je de antenne van de ontvanger in het model zitten? Ook een mogelijkheid. Want binnen 50 meter slecht signaal op 2 meter hoogte klinkt niet normaal
__________________ Groeten, Erik |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Waarom zet je de spotter niet gewoon op het dak? Uiteraard wel op een comfortabel stoeltje, anders gaat-ie zeuren. Je hebt dan alleen een wat langere l/s kabel nodig. Dat het signaal zich vlak boven de grond slecht verplaatst is bekend. Op 35 MHz moet je op 2 meter hoogte echter toch nog steeds zo'n 400 meter bereik kunnen halen en op 2,4 GHz zelfs nog veel meer. Als je maar 50 meter haalt is er wat mis met je apparatuur of met de inbouw in het model.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Versterker erachter lijkt me bepaald geen goed idee voor collega vliegers, en illegaal ook.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |