![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 21 november 2006 Locatie: Liedekerke(Belgi๋) (model wings ternat) Leeftijd: 21
|
hoi Ik ga vandaag mijn blizzard bouwen maar weet nu al dat het erg krap wordt in de cockpit, dus moet ik zowizo kabels wat inkorten, niet nodig om ze zolang te laten en nog meer te proppen. Is het ok om de accu en esc draden te verkorten of veroorzaakt dit problemen,? mvg wsven
__________________ |mpx easystar II|| |mpx blizzard||Futaba 8FG SUPER | Sig fourstar 46 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 20 oktober 2007 Locatie: Brummen (Gelderland) Leeftijd: 59
|
Normaal gesproken kan je de accu en ESC kabels zonder problemen inkorten. Dit zal het geheel alleen maar ten goede komen. Verlengen van de kabels kan wel problemen opleveren voor de ESC. Meestal moet je dan een extra condensator op de ESC plaatsen vanwege spannings verlies in de verlengde kabels.
__________________ tuut tuut tuut de garoetjes van Ruud.Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen. |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
| Citaat:
De kabels verlengen kan problemen opleveren, dat is dus juist. Je moet dan condensatoren bijplaatsen, dat is ook juist. Dat het vanwege het spanningsverlies in de kabels zou zijn is totaal ONJUIST. Het sprookje dat die extra condensatoren de spanningsdip kan opvangen die bij het opstarten van de motor zou ontstaan is haast onuitroeibaar. Die condensatoren zijn noodzakelijk om de spanningsPIEKEN die over de motor ontstaan op te vangen. Die spanningspieken ontstaan door het schakelen wat in de ESC nu eenmaal gebeurt. Die spanningspieken kunnen de schakelFets van de ESC heel makkelijk mollen. Wanneer de kabels naar de accu kort genoeg zijn zal de accu die pieken wel opvangen. Maak je de kabels (te) lang dan zal de zelfinductie zo hoog worden dat die hele gemene pieken niet voldoende afgeplat worden en de schakelFets naar de vaantjes helpen. Daar dienen die condensatoren dus voor en dit is al meerdere keren hier op het forum geschreven. Ook op andere fora kan je dit terug vinden, het is dus echt geen verzinsel van mij!
__________________ Groeten, Ernst Grundmann | |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
De motordraden zijn voorzien van isolatie (lak, hars) vergeet niet die te verwijderen (schrapen, schuren, draad op echte Aspirine verhitten met soldeerbout). Een slechte soldeerverbinding/contact kan je je regelaar en/of motor kosten! Veel soldeertips en aantal connectorsoldeervideo's verzameld in dit draadje: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ghlight=bagger
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |