![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2009 Leeftijd: 26
|
Voor mijn huidige project maak ik gebruik van een multi prop uitbreiding van mijn fx 18 zender. Met aan de ontvanger zijde een Robbe multiprop 8 artiekel nummer 8042 hier aan koppel ik 4x een hitec 785 sailwinch. Mijn vraag: kan dit Van de hitec kan ik alleen een max current (no load) vinden van 230mA En van de multiprop kan ik geen max output gegevens vinden. Wat mij op valt is dat er van Robbe andere multi prop+switch modules zijn met de toevoeging high current. Daarbij staat gespecificeerd een max output van 1.2A per kanaal. Direct op mijn futaba ontvanger wil ik ook 4x sailwinch aansluiten. En voeden met een 6v bat. Hier voor de zelfde vraag. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of advies kan uitbrengen? Alvast bedankt |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Zowel bij ontvangers als bij multiprop decoders worden servo's rechtstreeks uit de accu gevoed. Op de stekerlijst van de ontvanger (en ook van de decoder) zitten alle minnen met elkaar doorverbonden en ook alle plussen zitten aan elkaar vast. Het enige, dat de ontvanger of de decoder hieraan toevoegt is (via de witte draad) het signaal, dat de servo positie bepaalt. Het is dus uitsluitend de accu, die bepaalt of je 4 winches aan kunt sluiten of niet. Nu zijn winches van nature flinke stroomverbruikers, dus je moet wel een stevige accu gebruiken. Als regel: hoe hoger de capaciteit, hoe lager de inwendige weerstand van de accu zal zijn, dus hoe beter de accu zal voldoen. Bij multiswitch modulen zitten er elektronische schakelaars in de decoder. Hierbij is er een limiet aan de stroom, die zo'n schakelaar kan verdragen. Vandaar zo'n toevoeging als 'high current'. Bij multiprop-functies is dit niet van toepassing.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| hitec, multiprop, sailwinch |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |