![]() |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
doorknippen
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! Laatst gewijzigd door Baggeraar; 11 november 2011 om 17:26 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Netjes opbinden. Keertje heen en terug langs elkaar leggen, trekkoordje erom en klaar.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Kwestie van goed leren solderen en/of stekertjes aanzetten. Dat is ook bepalend voor hoe je het gaat doen. Als je goed bent in pielen en solderen, is inkorten bij de servo de meest nette manier. Nadeel is dat je garantie vervalt bij een dergelijke actie. Opbinden met draad (dat doet men tegenwoordig niet meer voor kabelbomen) of Ty-Rap's (is de juiste merknaam) of opsluiten in zo'n geweven omhulsel. Dan houd je gewoon je garantie.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
|
1: Zo'n geweven omhulsel noemen ze een braided sleeve. 2: Lang niet iedereen kan goed solderen. 3: Dan blijft opbinden toch de veiligste en snelste oplossing. En kan je de servo altijd nog eens ergens anders gebruiken zonder het risico van een te kort snoertje..
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
2. Is een feit. Goed solderen is een kunst op zich. ![]() 3. Helemaal mee eens.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juli 2009 Locatie: tussen breda en eindhoven
| zal heel goed werken een doorgeknipte kabel opbinden ik kort de kabel in door er een stuk kabel uit het midden te knippen en dan de uiteinden weer te solderen en insoleren met krimpkous en na het verwarmen van de krimpkous is deze meestal nog wat plakkerig waardoor alle draden weer bij elkaar gedrukt kunnen worden. en anders een druppeltje lijm.
__________________ als het haast heeft, moet je het door een ander laten doen |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 mei 2009 Locatie: belgium Leeftijd: 48
| Citaat:
__________________ blade mCPx,T rex 250se - 500esp, Mini titan E325se, Demoiselle,T rex 600Pro FBL | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
| Precies, en daarom zijn er van die mooie tangen waarme je keurig mooi servo stekkers kan aanzetten. beetje hobbyist hoort er toch wel 1 te hebben....
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
| Citaat:
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Voor iemand als TS Guyken die de vraag moet stellen, is opbinden de beste methode voor iets dat zo belangrijk is. Straks ook geen risico bij langer maken van servodraad als dat weer nodig is. En als de ruimte er is, is het ook voor mensen die de vraag niet hoeven te stellen de beste oplossing. M.a.w. niet doen als er geen erg goede reden voor is. Het maken van een goede draad-connectorpen krimpverbinding is niet iedereen gegegeven. Ik vertrouw het mezelf niet toe zonder goed krimpgereedschap (= knetterduur). Dan gebruik ik liever Marc2's methode in eerder bericht.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 11 november 2011 om 22:21 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |