![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 27 juli 2006 Locatie: Noordwijkerhout Leeftijd: 37
|
Wie kan mij helpen om te weten te komen hoe ik de bijgeleverde originele kabel met 25 fe-male aansluitingen kan connecten met een 9 polige male connector op de pc ? Het gaat om het verkrijgen van een back-up van de model-instellingen en geheugens van mijn Multiplex MC-4000 zender met software-versie 2.0 . Hiervoor heb ik lange tijd geleden origineel in Deutschland een pc-programma aangeschaft op een 3.5 inch diskette met aansluitkabel voor de zender-computer koppeling. Programma draait inmiddels op een antieke laptop met o.a. dos en windows 95. Dit omdat mijn Vista-computer het programma überhaupt niet kan laten draaien. * Kan ik ipv de genoemde 25-polige connector er een 9-pins connector op plaatsen ? * Zijn/is er een verloop-kabeltje voor leverbaar met de zekerheid dat de pin-bezetting goed is ? * Of is er/weet iemand wellicht een andere mogelijkheid ? Zie onderstaande foto's................. ![]() ![]()
__________________ één vliegtuig in de lucht , de rest onder het stof !! Laatst gewijzigd door John Tootall; 12 november 2011 om 21:38 Reden: . |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 juli 2006 Locatie: Haaksbergen
|
Deze software? P4000 Backup and emulator Kun je dat niet in Vista aangeven dat je een DOS-emulatie wil draaien? Joris |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Deze bedoel je. Ik neem aan, dat elke computerwinkel deze wel kan leveren. ![]() Met een dos-box onder XP of hogere windows versies wordt een drama, dus zo'n oude laptop is een prima keuze. Zelf gebruik ik nog een Pentium III 450 MHz om de Multiplex service-interface aan te sturen. Deze is wat geavanceerder, maar is ook zeer kieskeurig wat pc-specs betreft.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. Laatst gewijzigd door Corrien; 12 november 2011 om 22:30 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 27 juli 2006 Locatie: Noordwijkerhout Leeftijd: 37
|
Bedankt Jan !! Dat is precies wat ik nodig heb. Ik zal de locale computerwinkel gaan bezoeken . Hopelijk kan ik eindelijk eens een back-up maken en gebruik maken van het programma. Joris, ik heb niet zoveel kijk op computers en softwaren, er word gewaarschuwd voor problemen met een DOS-emulatie toepassing en ik hou niet van onverwachte problemen met mijn favoriete zender. Het heeft een aardige tijd geduurd om een oude laptop te vinden die "traag" genoeg is én bovendien draait op onder oa dos. en deze wil ik gaan gebruiken om het originele programma toe te passen. De site P4000 Backup and emulator waar jij naar linkte ken ik inderdaad en dat heeft tot de antieke laptop geleid .
__________________ één vliegtuig in de lucht , de rest onder het stof !! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Mogelijk nog één gegeven als mosterd-na-de-maaltijd: Bij elke MC4000 en ook bij de V3 versies van de MC3010 en MC3030 wordt er altijd een back-up gemaakt als deze voor service worden ingestuurd. Bij mij worden deze back-ups eigenlijk nooit gewist, alleen overschreven als de zender een volgende keer komt. Desgewenst kun je zo'n back-up later laten terugplaatsen (of in een tweede zender laten plaatsen).
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| mc4000, multiplex, pc-programma, profi, profi mc 4000.pc |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |