![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 19 december 2007 Locatie: Feldkirchen in K. (A) Leeftijd: 58
|
De tot nu toe verkrijgbare hoogvolt servo's zijn op een enkele (dure) uitzondering na steeds zwaardere typen (boven 20 gram). Corona is zojuist begonnen met uitleveren van hoogvolt servo's in de 929/939 reeks (12,5 gram). De normale 929 en 939's (zowel digitaal als analoog) gebruik ik al jaren zonder enig probleem; geen spoor van slijtage ook. Iets positiefs over Corona mag ook wel eens gezegd worden; eerder dit jaar werden hier nog de ernstige kwaliteitsproblemen met een groter type gemeld. Ik heb vandaag de eerste DS929MG HV ontvangen en deze werkt perfect op 2s lipo. Wel een waarschuwing: niet alle ontvangers kunnen 2s lipo's aan. In de specs van mijn Futaba FaSST ontvangers staat een maximum van 6 volt. De nieuwe Graupner Hott ontvangers verdragen wel 2s lipo's; ik testte met een GR24. Juun |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2005 Locatie: Hattem Leeftijd: 36
|
Beste Juun, Onvoorstelbaar hoe deze servo's voor zo'n bedrag (Corona DS929HV MG kost 7,41USD bij HK) aangeboden kunnen worden. Gisteren een bezoek gebracht aan de speciaalzaak en ontzettend veel kleine servo'tjes in handen gehad. Stuk voor stuk in de range 20€ - 50€ en geen één HV, dus allemaal ongeschikt voor 2s LiPo.
__________________ Waarom vol-GFK, met schuim is het ook prima voor elkaar! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 19 december 2007 Locatie: Feldkirchen in K. (A) Leeftijd: 58
|
Hallo Eric, Zoals ik in mijn eerste post al schreef zijn er nog geen kleine HV servo's. Spektrum heeft een vleugelservo van 14,5 gram doch deze is nog niet leverbaar, bij mijn weten. Veel HV-servo's hebben een heatsink. Niet zonder reden, er zijn HV-servo's die te heet worden. Ik ga de Corona's dan ook goed testen alvorens ze in mijn wedstrijdmodellen in te zetten, want een heatsink hebben ze niet. Ik heb mijn eerste 929 ca 10 minuten aangesloten gehad en geen buitensporige warmte vastgesteld. En voor minder dan 6 Euro per stuk wilde ik dat wel eens proberen. Juun |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |