![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Locatie: Ederveen
|
Ik heb nu een dik jaar een HK voeding in gebruik, maar net even terug was het pooofff. HobbyKing R/C Hobby Store : 25A 14v DC Power Supply for Chargers (350W) Nalezen bij de gebruikers ratings gaf aan dat er veel problemen mee zijn, soms al direct uit de doos. Kostte me destijds al veel te veel vanwege shipping en invoer. Nu bij Conrad aan het kijken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer, welke expert heeft er een tip? Liefst iets soortgelijks, gebruik is toch vaak buiten in het veld, dus zo weinig mogelijk poespas, regelbaar hoeft niet en twee uitgangen is makkelijk. En niet al te zwaar/lomp. Alvast bedankt. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Hallo Richard, Als 'minder compact' geen probleem is, dan kan ik deze aanraden: Voeding 12-14,2 volt-32Amp HITACHI PPD5002 Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Goedkoop en degelijk en compact? http://www.modelbouwforum.nl/forums/...or-weinig.html Die graupner voedingen gaan bij mij stuk, belast met een 250W Pulsar lader
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 11 november 2011
|
Een goede voeding voor 25?? dat is zoals een VW'tje kopen en hopen/denken dat dat even snel gaat als een Porsche! Goede dingen kosten nu eenmaal geld hoor! Trouwens zo'n Graupner voeding is ook 'made in China' Groeten, Eric |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Die HP Server voedingen zijn erg degelijk. Ze worden alleen preventief vervangen omdat servers niet uit mogen vallen. Ze doen het dan nog jaren bij ons in de hobby waar de belasting heel anders is
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
| Yep, draait bij mij al twee jaar zonder enig probleem, w้l in een geventileerde kast, om de temperatuur laag te houden, want ze worden vrij warm. Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Locatie: Ederveen
|
Jan, het lijkt me wel een mooie voeding voor tuus, want nu moet ik steeds de laderkoffer pakken, voeding er uit halen etc. Ik laat er liever eentje(maar dan een goede portable) in de kist zitten en dan zou ik deze aan mijn werktafel kunnen schroeven, snel 12 V altijd bij de hand! Ik moet nog even uitzoeken of het vermogen goed is, want ik werk het meest met een Hyperion DUO en die mag 2 X 180W laden (niet dat ik dat vaak en tegelijk op de max. capaciteit gebruik...) |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
2x180W vol open gaat over de 30A op 13V. Je kan die lader toch instellen dat hij maximaal 20A uit de voeding haalt? Zou een optie zijn.
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Kijk even op ebay naar de voedingen voor een DELL optiplex. De voedingen voor een SX260/270 zijn lekker klein en gaan tot 12.5A en de voeding voor een SX280 is iets groter en gaat tot 18A. Ik gebruik zelf ook die van de SX270, lekker klein en zelfs geen fan.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk Laatst gewijzigd door Roelof; 17 november 2011 om 12:38 |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-Belgi๋ Leeftijd: 40
| voeding, 12 volt-12,5 Amp. - Lichtnet voedingen & adapters Zelf heb ik de 25 A versie, rock solid. Ik heb eens gekeken wat hij echt waard is en er 2 x20 A aan onttrokken met mijn TP 820, veroerde geen vin (ook al zat ik ruim over zijn max Wattage). Ik heb er een extra fan aan toegevoegd (van een gesloopte PS2) Stevo
__________________ |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Je zou ook eens bij de Elektrodump kunnen kijken Richard.
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |