![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 19 april 2007 Locatie: Bergen op Zoom Leeftijd: 20
|
Hallo allemaal, Ik ben benieuwd, en aangezien ik zelf het antwoord niet echt kan vinden, en het zelf ook niet weet vraag ik het hier maar. Ik ben een quadcopter aan het bouwen, nu heb ik zelf een 35MHZ zender (futaba T7CP 35Mhz), maar vraag ik mij af of ik niet beter over kan stappen naar 2.4Ghz i.v.m. minder storingen. Nu zit ik er over te denken om ook nog een keer FPV te gaan vliegen, (in een range van 2 km) hoe zit dit dan met storingen onderling (verschilt natuurlijk per PFV frequentie)? Kan ik het beste op 35MHZ blijven? Zal ik overstappen op 2.4Ghz? En zo ja, wat? Turnigy zender? DX6i? DX7? Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, Igor
__________________ Modern art = I could do that + Yeah but you didn't. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Wil je enigzins betrouwbaar ver dan lekker op de 35MHz blijven. Zeker als je al Futaba hebt. Er is 5km gehaald met een standaard PCM ontvangertje en zeker met een quad ga je niet zo ver. Ik weet niet waar je quad op zit maar als die ook op 2.4GHz zit is een RC op die frequentie hoe dan ook niet aan te raden. 2 of 4meter antenne onder een quad is ook niet erg handig. Er zijn meer opties maar denk niet dat je het nodig hebt.
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 april 2007 Locatie: Bergen op Zoom Leeftijd: 20
| Citaat:
"Ik weet niet waar je quad op zit maar als die ook op 2.4GHz zit is een RC op die frequentie hoe dan ook niet aan te raden. 2 of 4meter antenne onder een quad is ook niet erg handig." Ik wil mijn quad nu gaan vliegen op 35MHZ (excuses voor het ghz, mhz door elkaar halen). Komt een 6 kanaals Synthesized corona ontvanger in (uiteraard ook op 35MHz). Dan zit ik dus al met een lange antenne. Nu wil ik misschien een keer FPV gaan vliegen. Nu heb je verschillende sets op 2.4ghz, 5.8 ghz... Stoort dat nog samen met die 35Mhz?
__________________ Modern art = I could do that + Yeah but you didn't. | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Het ging inderdaad over je FPV zend frequentie. Als je op 2.4GHz gaat video zenden dan is het een slecht idee om ook je besturing op 2.4GHz te doen. Je ontvanger wordt er dan uitgedrukt door de videozender en wordt als het ware slechthorend/doof. Ofwel geen ontvangst meer. 1.3, 2,4 of 5,8 heeft geen invloed op de 35Mhz besturing. 1.3 en 5.8 stoort ook niet op 2.4GHz besturing. Eigenlijk storen ze allemaal wel wat ( geeft toch extra ruis, Te vergelijken met dat er iemand naast jou in het chinees staat te schreeuwen en 100 meter verderop iemand in het Nederlands iets naar jou probeert te roepen. Kan de taal naast jou wel anders zijn, horen doe je die andere persoon bijna niet meer) Ofwel het binnenkomende ontvangst signaal is moeilijker te verstaan en je levert dus steeds meer bereik in naar mate je videozender sterker wordt. Een goede 2.4RC kan nog best ver komen maar toch stappen de meeste over naar 35MHz. Voor 2.4 kan je ook nog eventueel boosters gebruiken als het echt nodig is. Toch als je nu toch al op 35MHz vliegt dan zou ik daar op blijven vliegen tenzij je van de 101cm antenne af wil omdat die in de weg kan hangen. De corona's zijn aardig. Wel zijn het dacht ik de 8 kanaals versies en de verschillen zijn groot. De Futaba PCM 148DP ontvanger schijnt het goed te doen. Zelf vlieg ik met een Graupner SMC16 sPCM ontvanger op 35MHz wel met 202cm antenne.
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site Laatst gewijzigd door d.knoppers; 18 november 2011 om 08:12 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |