![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 5 januari 2010 Locatie: Eersel
|
Hoi, Ik heb meerdere ontvangers op mijn Spektrum DX3S gekoppeld. Nu wil mijn zoon ook wel eens samen met mij met een van mijn auto's rijden. Is het mogelijk om een ontvanger aan meerde zenders te binden . b.v. aan mijn DX3s en een DX2.0.
__________________ [ERBE][MERV][Slash4x4xPE][1/16 rally][NEXX8][FG marder][DX3s] |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Je zal hem aan de andere zender moeten binden elke keer als je wisseld. Het systeem is er juist voor bedoeld om naar 1 zender te luisteren. Hoe weet de ontvanger anders welke zender de juiste is als beiden aan staan? Binden is ook niet zoveel werk toch of zit de ontvanger op een lastige plek?
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 41
|
volgens mij als je een 2de modelgeheugen neemt, en die bind aan de 2de auto moet dat werken. bij mij met mijn sanwa m11 is dat wel zo, daar heb 4 auto's met 4 verschillende ontvangers in 4 verschillend geheugenplaatsen. mvg Hans
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 juni 2011 Locatie: Zwolle - Overijssel - NL - Earth Leeftijd: 41
| Citaat:
Anyhow: nee.. wat de TS vraagt kan niet.. Maar even opnieuw binden is toch niet zoveel moeite?? (ja, ik snap dat et nog makkelijker zou zijn als et Geen moeite zou kosten
__________________ Multiplex Twinstar | Multiplex Gemini | Graupner Rookie | 3x Scratchbuild airplanes | Kyosho Inferno VE | Kyosho Mad Force VE | Kyosho Ultima SC | Futaba T10CG | Kyosho Syncro FHSS | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
koop 2 27/40mhz zendertjes...., zelfde kristallen erin en dan werkt het...
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
Bij de orginele taxxas 2.4 link zenders kan je namelijk wel meerdere ontvangers op je zender aansluiten maar ook andersom meerdere zenders op je ontvanger.
__________________ [ERBE][MERV][Slash4x4xPE][1/16 rally][NEXX8][FG marder][DX3s] | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Wij rijden vaak ook met meerdere mensen in een sporthal. Ik heb nu juist een 2.4 gekocht om storingen te voorkomen. Daarnaast wil ik niet ekle keer 4 of 5 zenders meenemen.
__________________ [ERBE][MERV][Slash4x4xPE][1/16 rally][NEXX8][FG marder][DX3s] |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Als je de spektrum ontvangers met een bindplug hebt, verlengkabel eruit buiten de radiodoos en gewoon een plug meenemen.. dan kan je snel ombinden en hoef je niks te slopen.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Je kan zelfs een schakelaar monteren waarmee je de bind procedure start, of een drukknopje oid. Dan is het wel heel erg eenvoudig.
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 april 2010 Locatie: Etten-Leur
| Citaat:
__________________ Papa maakt 'm en ik sloop 'm ........
| |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
"Just power up the transmitter and the model you want to drive, and the settings for that model are dialed in immediately! Up to 20 Traxxas Link enabled receivers and 20 Traxxas TQ 2.4GHz High Output transmitters can be cross bound together making it possible to grab ANY transmitter and ANY vehicle from the group, switch them on, and start driving" Nu wil ik graag weten of dit ook mogelijk is bij de spektrum zenders en ontvangers.
__________________ [ERBE][MERV][Slash4x4xPE][1/16 rally][NEXX8][FG marder][DX3s] | |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Hoeveel schades gaat dat opleveren en is er iemand die bovenstaande kan testen? lijkt mij nogal sterk namelijk. Nee het kan niet met spektrum. punt. gewoon draadje trekken naar de bindpoort met een schakelaartje ertussen en die ergens makkelijk op de auto plakken.
| | |
| | #13 (permalink) |
| Bovenstaande heb ik al getest met de Traxxas link zenderset in combinatie met de auto's van mijn zoontje. Je zet eerst de zender en ontvanger aan van een auto en vervolgens de zender en ontvanger van de andere auto. Volgens mij kijkt de 2.4GHz techniek naar een "vrije" kanaal en zet die voor dat moment vast. De tweede auto gaat weer volgens hetzelfde scenario te werk. heb alleen nog niet geprobeerd om eerst de 2 zenders aan te zetten en vervolgens de 2 auto's. vervolgens probleemloos kunnen rijden.
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Zet eens 2 zenders aan en 1 auto en kijk wat het doet aub? Idd pakt 2.4 gewoon het eerst volgende vrije kanaal, en traxxas heeft er 20, spektrum 72.. verschilt per merk.
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Traxxas zal wel net zo'n systeem hebben als E-sky met haar micro-helํ's: elke keer bij het inschakelen is er een bindprocedure, waarbij de ontvanger de code van de zender leert. Deze code onthouden doet-ie niet, maar daarentegen kan 't ie alleen de code leren van een zender, die in bindmode staat. Op zenders, die al ingeschakeld zijn, reageert-ie niet. Het vervelende van zo'n systeem is wel, dat als er een kortstondige onderbreking in de voedingsspanning van de ontvanger ontstaat de onthouden code verloren gaat. Overigens is de 2,4 GHz techniek er op gebaseerd, dat de zender een unieke code uitzendt en dat de ontvanger deze leert. Veruit de meeste systemen hebben een bindprocedure, waarbij de ontvanger de unieke code van de zender leert en onthoudt. Dat er een kanaal wordt gekozen is een onjuiste voorstelling van zaken. Eigenlijk is er bij 2,4 GHz geen sprake van kanalen, maar van een frequentiedomein. Inmiddels zijn de meeste 2,4 GHz systemen frequentie hoppers, waarbij de volledige breedte van het ons toegestane spectrum wordt doorgesprongen in een willekeurige volgorde. Systemen, die slechts op ้้n of twee 'kanalen' uitzenden zijn er echter ook nog steeds.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |