![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2010 Locatie: Kerkrade Leeftijd: 37
|
ik heb een Nine Eagles Free Spirit fp helikopter die ik absoluut niet kwijt wil. ik heb een nieuwe DX6i gekocht en wil natuurlijk het liefst alles met deze zender bedienen. is het echt niet mogelijk om deze heli met de DX6i te binden ?? gr, Marco
__________________ Blade 120SR special, Blade mQx, HK Kinetic 800 - 2x Clouds Fly - Hype u can fly - Spektrum DX6Ix |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 9 november 2010 Locatie: Wildervank Leeftijd: 17
| Citaat:
Maar je hebt je antwoord al. Groet.
__________________ VLC, Spektrum DX6i, Hype U Can Fly Te Koop!, Slowflyer 'Slow shark', Das liddle Stik (ep),"I can fly"-fietskar,Turnigy Bonsai, | |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
ik heb helaas niet zo veel ervaring met electronica. maar ik was benieuwd of iemand die wel goed in de electronica zit iets voor me zou kunnen betekenen. op mijn micro heli zitten 2 losse servo's en een best grote ontvanger. ![]() ![]() mijn idee was om een Orange ontvanger te kopen en deze te integreren in de orginele ontvanger. lijkt me moeilijk, maar wel mogelijk. gr, Marco
__________________ Blade 120SR special, Blade mQx, HK Kinetic 800 - 2x Clouds Fly - Hype u can fly - Spektrum DX6Ix | |
| | |
| | #6 (permalink) | ||
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
| Citaat:
Citaat:
Daar zeg je het al. Stevo
__________________ | ||
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
@Marco Wat je kan overwegen, is een Blade 120SR te kopen. Dit is een fp heli, net als de NEFS. Deze kan je wel binden met je Spektrum. Wat je dan met de NEFS moet doen, blijven vliegen, maar met de standaardzender, of je verkoopt hem. Ik denk dat het te ingewikkeld wordt om een Orange Rx in te bouwen in de NE Rx. Bespaar je de tijd en frustratie, want als je het verpest, (of iemand anders) kan je ook een nieuwe heli kopen. Vriendelijke groet.
__________________ VLC, Spektrum DX6i, Hype U Can Fly Te Koop!, Slowflyer 'Slow shark', Das liddle Stik (ep),"I can fly"-fietskar,Turnigy Bonsai, | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
en nee, ik wil geen Blade helikopter meer hebben. ik heb ze allemaal al gehad. de mSr, 120SR en ook de mCp-x. de mCp-x is een cool ding, maar voor mij te klein, net zoals de mRs. Deze Nine Eagles heli is voor mij perfect. hij vliegt / reageert beheerst lekker, en het formaat is geweldig voor binnen te vliegen. ben er een beetje verliefd op geworden .... is natuurlijk ook geen probleem om deze met de orginele zender te blijven vliegen. ik was alleen aan het fantaseren om alles met de Spectrum te besturen. maakt me ook niets uit als het extra geld kost. als het mogelijk zou zijn, dan zou ik het gewoon doen. alleen al voor de kick dat het normaliter niet kan. dus als er iemand echt iets in te brengen heeft, en een goed onderbouwd antwoord kan geven, hoor ik het graag. gr, Marco
__________________ Blade 120SR special, Blade mQx, HK Kinetic 800 - 2x Clouds Fly - Hype u can fly - Spektrum DX6Ix Laatst gewijzigd door MarcoFr; 26 november 2011 om 17:49 | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
dus geen "kan niet" enz. gr, Marco
__________________ Blade 120SR special, Blade mQx, HK Kinetic 800 - 2x Clouds Fly - Hype u can fly - Spektrum DX6Ix | |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
Het kan, ik zou niet weten hoe je het zou moeten doen, maar in theorie is het iig wel mogelijk. (Ik had een goed argument om het niet te doen, maar die ben ik kwijt )Groet.
__________________ VLC, Spektrum DX6i, Hype U Can Fly Te Koop!, Slowflyer 'Slow shark', Das liddle Stik (ep),"I can fly"-fietskar,Turnigy Bonsai, Laatst gewijzigd door Jasper-daniel; 26 november 2011 om 17:54 | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
|
Hey Is het niet mogelijk om simpelweg het control printje van bijvoorbeeld een blade 120sr op je nefs te bouwen? Heb je gelijk ingebouwde regelaars en gyro! Groeten
__________________ >> Ossekopf Divisie! << |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
Groet.
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
maar goed bedacht ...... gr, Marco
| | |
| | #15 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Natuurlijk is het TECHNISCH mogelijk om een andere ontvanger in de combi die je nu hebt te bouwen maar...... Altijd en eeuwig weer die maar. Punt één je moet er de nodige kennis en ervaring met de elektronica voor hebben. Punt twee je hebt er de schema's van de combi en de andere ontvanger voor nodig. Punt drie het is niet makkelijk of zelfs haast onmogelijk om aan die schema's te komen. De fabrikanten geven die gewoon niet. Punt vier je moet de ideeën en ontwerpen van de originele ontwerpers snappen en kunnen toepassen. Punt vijf je zal een interface moeten maken om de signalen van de nieuwe ontvanger bruikbaar te maken voor de rest van de combi. Punt zes, ach moet ik nog verder gaan? Zoals ik schreef technisch zal het wel kunnen maar praktisch en financieel is een heel ander verhaal. Volgens mij ben je zelfs beter af als je zelf een helemaal nieuwe combi ontwerpt of de besturing door losse onderdelen gaat doen. Dat zou betekenen de combi eruit en losse servo's, losse regelaars, een losse giro en een ontvanger. De vraag is dan alleen kan dat allemaal nog wel in die kleine heli? Succes en veel plezier met vliegen.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |