![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #32 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 februari 2003 Locatie: drenthe
| Citaat:
Antiek is denk ik alleen de voeding [kastje] Maar waar het om gaat is de bout ,anders was het alleen een bout geworden . De voeding had ik dan wel ergens opgescharreld . Echt antiek is mijn soldeerpistool een radion echt bakeliet . Maar die word niet veel meer gebruikt .
__________________ robbe hunter /picojet combat /graupner bussard/twinstarr /easystarr/smiley/jpower cessna /poppy. | |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
| Citaat:
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. | |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Geen betere soldeerbout dan een Weller Magnestat. Mijn exemplaar is al meer dan 40 jaar oud. Het is een 48 Volt uitvoering met ringkerntrafo. De soldeerbout heeft inmiddels één gebrek, de siliconen mantel van het snoer begint uit te drogen en te brokkelen. Heb meerdere soldeerpunten in gebruik, zodat de soldeerbout voor (vrijwel) elk soldeerklusje is te gebruiken.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #36 (permalink) | |
| Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Deventer Leeftijd: 46
| Citaat:
__________________ "Ik ben dol op de zomer: ik geniet elk jaar weer van die dag!" | |
| | |
| | #37 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Dan zit je nog steeds te klooien met een dotje, dat overal en nergens kan liggen. Nee, met zo'n verzwaard bakkie er omheen, waar je de bout recht in het dotje kunt steken, dat werkt echt prettig en wat kost het nu helemaal. Citaat:
Hier is 't ie nog een keer Niek. Blz. 2 van "de grootste fout, die je gemaakt hebt" (staat in het forumdeel 'de modelbouwkroeg'): Satoer, die normaal even met een natte vinger testte of de bout al heet was (sisssss) deed dat een keer met zijn tong omdat-ie zijn handen vol had. Daarmee verdiende hij meteen de titel "supersukkel 2004". Na veelvuldig zeuren kregen we op blz. 12 van dat draadje eindelijk een illustratie van het voorval, gemaakt door Laurenka. Die dag ging ik op verjaardagsvisite bij mijn moeder, die toen 90 werd (de 91 heeft ze net niet meer gehaald), vandaar dat het plaatje ook laat zien, dat ik mijn pc mee zou nemen om de illustratie meteen te kunnen zien.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. | |
| | |
| | #38 (permalink) | |
| Lid sinds: 7 september 2011 Leeftijd: 51
| Citaat:
Ik gebruik al sinds een tijdje deze: DURATOOL|SH-1025|CLEANER, SOLDERING TIP | Farnell Nederland Het is inderdaad een soort staalwol maar dan van koper of messing, de tip wordt erg schoon en blijft heel. Mvg Ron | |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 29 januari 2010 Locatie: Barneveld Leeftijd: 51
| Hier wordt een Weller WTCP51 geveild, voor de geïnteresseerden. (En mocht je er nog een zweefvliegtuig (1:1) bij willen dan kan dat ook, hoewel dit natuurlijk een beetje een triest geval is dat ze geveild worden)
__________________ Lipsmackin' Thirstquenchin' Acetastin' Motivatin' Goodbuzzin' Cooltalkin' Highwalkin' Fastlivin' Evergivin' Coolfizzin'....Methanol |
| | |
| | #41 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 september 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 41
| Citaat:
ook de veiling kosten en btw ja komen er nog bij. ik heb mijn kop ook 1 keer gestoten daar bij bva zonder de regels te lezen er iets te kopen. mvg Hans
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. | |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2004 Locatie: Putten (Gld) Leeftijd: 50
|
Voor dat sponsje gebruik ik altijd mijn spijkerbroek. Werkt perfect alleen niet te lang op een plaats houden
__________________ , Erwin die vloog bij Aero Club Heemskerk En ook weer/nog steeds lid van de KNVvL(geloof ik) |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2009 Locatie: Emmeloord Leeftijd: 25
|
Johan Ik gebruik nu alweer enige tijd deze: ST80-D digitaal soldeerstation 80W Toolcraft geloof ik. Je hebt ook de 50w versie maar ik wilde ook 1 waar ik voorlopig goed mee kan werken dus heb de 80w versie gekocht. Heb hem bij conrad geloof ik gekocht, iets over 100 euro maar echt een top ding! temperatuur makkelijk in te stellen met een simpele draaiknop, 3 voorkeurknoppen zelf in te stellen en een net apparaatje. gr Stefan Zie dat ondertussen Johan is voorzien... niet goed gelezen.. sorry! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |