![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 12 november 2009 Locatie: België
|
Hallo, Bij mijn Ultramat 16s had ik tussen de cellen ong 0.01V verschil dus 4.19-4.20V De laatste cel bleef echt op een lager voltage staan. Nu op aanraden van een clublid een nieuwe lader gekocht (De lader zou defect zijn volgens hem, al moet ik zeggen dat op het veld de laatste cel op 4.10V stond) . Een Ultramat 18s, ik heb terug voor graupner gekozen omdat ik best tevreden was van mijn 16s. Dit is een meting van een 4S lipo met mijn 16S geladen: Cel1: 4.19V Cel2: 4.18V Cel3: 4.19V Cel4: 4.17 V Dit is een meting van een 3S lipo net geladen met mijn 18S (3 vluchten oud) Cel1: 4.18V Cel2: 4.19V Cel3: 4.17V Dit is een meting van een 6s lipo geladen met de 18S Cel1: 4.21V Cel2: 4.22V Cel3: 4.15V Cel4: 4.19V Cel5: 4.20V Cel6: 4.18V Sommige cellen zijn maar tot 4.15-4.17V geladen? Is dit normaal dat een lader ze nooit allemaal goed krijgt ? Heb ik nu een nieuwe lader voor niets gekocht ?
__________________ Sebart Sukhoi 50E-Hai2-Rainbow A-388-Sebart Angel S50E-ASK-18 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Ik ga er van uit dat je de lader voor niks gekocht hebt . Meten per cel kan je alleen met een goede voltmeter , ik heb nog geen lader gezien die 100% juist aangaf . En wat je hier laad zien van de Ultramat is gewoon normaal en helemaal niks om je zorgen over te maken. Niet teveel er over denken . Vliegen met die handel. Mvg Johan |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 4 juni 2009 Leeftijd: 46
|
ik had ooit eens het zelfde met een 3s. het verschil was bij mij ook maar 0,1.. wat ik heb gedaan is ietjes ontladen, en dan kort er achteraan weer geladen, maar dan met de minste laadspaning die er op mij imax b6 was.. moest veel gedult hebben , en heb dit 2 x gedaan en kwam weer netjes uit op alle gelijke spaning... ((wel met balans laden dan wel gezegd)) probeer eens, mij lukte het. ![]() gr huug |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Ik laad altijd met mijn balance fiche op. Nieuwe lader voor niets gekocht dan... nu heb ik wel het gebruiks gemak van 2 laders
__________________ Sebart Sukhoi 50E-Hai2-Rainbow A-388-Sebart Angel S50E-ASK-18 |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
En dat is 4.20V/cel ? Dus moet ik de lipo's dan ontladen en weer laden om zo de achterblijvende cel weer omhoog te krijgen ?
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Heb hier geen beschikking over een goede voltmeter... maar ken iemand die dat heeft. Waar moet je de + & - dan op aan sluiten ?
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Sint-Niklaas
| De - (zwarte) van de multimeter op de zwarte draad van de balance stekker en de + (rood) op de eerst volgende draad van de balance stekker. Je meet dan de eerste cel. Vervolgens schuif je elke meetpen één plaats op (dus de zwarte pen op de plaats van de rode en de rode meetpen op de volgende) dan meet je cel twee. Enz........
__________________ When one has to bend over more than once to pick up his rc-plane, he probably had a bad landing..." |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
The Script Asylum (zeer handige site voor e-volk, loop maar eens door de diverse menu-itmes, toevoegen aan favorieten?) -> RC calculations ![]() -> electrical -> LiPo pack wiring -> vierde tooltje, met de multimeter Wil je het superveilig doen dan steek je één pen IN de connector en de andere pin door de opening in zijkant van connector, tegen het veertje dat pen in de connector houdt. en -> System wiring
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 1 december 2011 om 00:45 | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 juni 2009 Leeftijd: 46
| Citaat:
sorry , ja geef de laagste cel wat meer tijd ! las ergens 4,15 en 4,22 en als je die nu eens recht kan trekken...?? zal mooi zij als je die 4,15 naar de 4,20 of meer kan krijgen,(liefst 22)) was mij teminste wel gelukt, maaaaar nogmaals, met zo minimale laad spanning wat je in huis heb op je lader. ((kan best wezen dat je dit 3 of 4 x moet doen..!! lekker automatich af laten slaan )) gr huug Laatst gewijzigd door huug; 2 december 2011 om 08:49 | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2007 Locatie: Alem
|
Je zou ook eventueel een losse balancer kunnen kopen. Na het laden kan je dan de celspanning gelijk trekken en van af hier weer laden. Hoef je niet eerst de accu leeg te trekken en dan langzaam te laden. Groet Hans |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |