![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 26 juli 2010 Leeftijd: 16
|
Beste lezer, Ik heb iets gemaakt waar ik een laser op kan bevestigen en d.m.v. twee servo's kan ik de lezer (bijna) alle kanten op laten draaien op afstand. Ik heb twee servo's (hxt 900) op de oranje dsm2 ontvanger van hobbyking aangesloten. De eerste keer voorzag ik het geheel van stroom door een accu ( 500 mah 3s) op mijn regelaar aan te sluiten en deze weer op de ontvanger aan te sluiten. Dit werkte gewoon alleen vond ik dit niet compact genoeg en dus wou ik de regelaar er tussenuit halen en de accu direct op het eerste kanaal aansluiten. Dat heb ik gedaan door de JST stekker in het eerste kanaal te proppen met het rode draadje in het midden. Alleen toen gaf de ontvanger geen kik. Daarna heb ik het met een andere accu geprobeerd en deze met een kabeltje ( Jst stekker - servo stekker +/-) op de ontvanger aangesloten en weer gaf de ontvanger geen kik. Hierna heb ik het weer op de eerste wijze geprobeerd en weer gaf de ontvanger geen teken van leven. Wat heb ik fout gedaan of zie ik over het hoofd? Alvast bedankt! mvg, J.G
__________________ Blade mSR, BLade SR, Clouds fly, Rcpowers extra300, Hovercraft Laatst gewijzigd door J.G; 1 december 2011 om 21:04 |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
|
Hey Ik denk dat je je ontvanger gesloopt hebt! Dit staat in de specs van HK: Citaat:
Groeten
__________________ >> Ossekopf Divisie! << | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Je hebt een Li-Po met drie cellen rechtstreeks op de ontvanger aangesloten? Als dat het geval is dan zijn de servo's en de ontvanger naar alle waarschijnlijkheid overleden. Drie Li-Po cellen hebben een spanning van maximaal 12,6 Volt. De meeste ontvangers en servo's kunnen een maximale spanning aan van 6 Volt, hoewel er enkele uitzonderingen zijn die een maximale spanning van 8,4 Volt (2 Li-Po cellen) aan kunnen. Dat het met de regelaar wel werkte, is niet zo vreemd. Die zorgt er voor dat de veel te hoge spanning van de Li-Po cellen wordt omgezet naar een spanning van rond de 5 Volt.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Dat is de vraag. Alleen als de ontvanger én de servo's geschikt zijn voor gebruik met twee Li-Po's, dus 8,4 Volt. De handleiding moet daar uitsluitsel over geven.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |