![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 26 juli 2010 Leeftijd: 16
|
Ik heb led in mijn kamer gebouwd, alleen nu vroeg ik me af of dit op afstand schakelbaar gemaakt kan worden... Ik zag op bidproduct een infrarood ontvanger, 10pcs of 56khz infrared receiver is deze ontvanger te koppelen aan een afstandbediening me een of twee knoppen (low budget)waarmee ik de verlichting aan en uit kan zetten? Alvast bedankt! J.G
__________________ Blade mSR, BLade SR, Clouds fly, Rcpowers extra300, Hovercraft |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
|
Hey Is zoiets niet veeel makkelijker? : Stopcontact schakelaar met Afstandsbediening Asat.nl - Voor al uw Satelliet benodigheden met de beste prijzen! Zo heel duur zijn ze tegenwoordig niet meer iig! Groeten
__________________ >> Ossekopf Divisie! << |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juli 2004 Locatie: 127.0.0.1 Leeftijd: 39
|
Of kijk ff bij conrad.nl Daar hebben ze deze elektronische modules wel. Schakelbaar met IR, RF of via GSM. Genoeg keuze.
__________________ Tamiya Hornet|Kyosho Optima Pro|Graupner Arrow|Micro rc Fitracer|HPI Savage SS|Silverlit Picoo Z|Walkera HM 5#6|Team Losi Micro Baja|Blade MCX|LRP S18 BX|Blade MSR |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 26 juli 2010 Leeftijd: 16
|
Ik kom er niet echt uit bij conrad ik zie heel veel wat ergens op lijkt maar ik ben niet bijzonder slim op dit gebied.. Kan iemand een paar opties noemen? J.G
__________________ Blade mSR, BLade SR, Clouds fly, Rcpowers extra300, Hovercraft |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 19 maart 2006 Locatie: Uithoorn
|
Je kunt ook in bouwmarkten gaan zoeken. Er komen nu regelmatig nieuwe producten in de handel. Elektronica zaken zullen ook oplossingen hebben maar dan komt het meer op je eigen creativiteit aan.
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
| Citaat:
De door jouw genoemde IR ontvanger is ALLEEN de chip die het IR signaal ontvangt en omzet in een elektrisch signaal. Dat signaal moet dan door een andere schakeling worden gebruikt om er een lampje of zo mee aan of uit te schakelen. Die elektronica er omheen moet je dus zelf bedenken en maken. Tegenwoordig is het elektronisch gezien niet echt moeilijk meer zo iets te maken. Een PIC chipje waarmee de zender wordt gemaakt. Een PIC chipje waarmee de decoder wordt gemaakt. De genoemde ontvanger die de signalen van de zender opvangt en naar de PIC stuurt. De PIC decodeert dat signaal en schakelt de gewenste uitgang aan of uit. Simpele printjes met slechts enkele onderdelen, alleen moet je wel die PIC kunnen programmeren en daar loop ik vast. Dat kan ik nou net niet. Ik heb er de kennis en de apparatuur niet voor. Ben wel van plan om me daar ooit aan te gaan wagen maar of dat ook werkelijk zal gaan gebeuren? Wie zal het zeggen.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann | |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Zoiets: Velleman nv
__________________ Tamiya Hornet|Kyosho Optima Pro|Graupner Arrow|Micro rc Fitracer|HPI Savage SS|Silverlit Picoo Z|Walkera HM 5#6|Team Losi Micro Baja|Blade MCX|LRP S18 BX|Blade MSR |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Of zoiets: OKAPHONE
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Ik zag een set laatst bij de Aktion staan, ik geloof 15 euro voor 1 zender en 3 schakelaars die je in de wandcontactdoos kunt steken.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |