![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 28 april 2010 Locatie: Tilburg
|
Ik heb 2 HK zenders waarvoor je voor letterlijk een paar euro een ontvanger kunt kopen. In mijn Tamiya auto's, met Tamiya regelaar en goedkope servo, en mijn Slash, ook met goedkope regelaar en servo, werkt het spul prima. In mijn SC10 met duurdere servo en regelaar heb ik regelmatig dat na het aanzetten van de zender en de auto de [EDIT]voorwielen wat sturen [EDIT] en dat de auto net wel net niet voor of achteruit gaat rijden. Dit alles zeer willekeurig. De vraag is hoe dit zou kunnen komen. Is dit omdat de duurdere spullen gevoeliger zijn voor modulatiewijzigingen in het signaal? Bijv. dat de dode band van die zaken nauwer is dan van de goedkopere servo's en esc's? Ik overweeg om voor mijn SC10 een Spektrum setje aan te schaffen in de hoop dat dit dan opgelost is.
__________________ | RC4WD Trailfinder Hilux | Team Associated SC10 Bully Dog Speed Technologies | Traxxas Slash CHM | Laatst gewijzigd door Observer; 9 december 2011 om 06:31 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 26 juni 2011 Locatie: Zwolle - Overijssel - NL - Earth Leeftijd: 41
|
Als ik dit zo lees, is het meer een kwestie van calibreren van de throttle-range. Zoals in dit filmpje (voor een andere set) gedaan wordt: Kanaal van nitrorcx - YouTube En mocht je toch een andere zender/ontvanger set willen, is dit misschien iets (ook te koop bij Quartel): Kanaal van UltimateRCnetwork - YouTube
__________________ Multiplex Twinstar | Multiplex Gemini | Graupner Rookie | 3x Scratchbuild airplanes | Kyosho Inferno VE | Kyosho Mad Force VE | Kyosho Ultima SC | Futaba T10CG | Kyosho Syncro FHSS |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 28 april 2010 Locatie: Tilburg
|
Ok, de zender uit het filmpje heb ik en de 2ch versie ook maar dan met een ander stickertje erop. Met het bewegen van de wielen bedoel ik dat de voorwielen wat sturen.
__________________ | RC4WD Trailfinder Hilux | Team Associated SC10 Bully Dog Speed Technologies | Traxxas Slash CHM | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juli 2010 Locatie: spijkenisse Leeftijd: 47
|
Jij heb van mij en PBtjr. Groet Wil
__________________ |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |