![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 26 februari 2010 Locatie: oisterwijk
|
zoals de titel al zegt stopt de besturing van mijn Traxxas Nitro Sport na 2 minuten rijden. Alle electro is verders goed aangesloten zonder corrosie e.d. De batterijen van de ontvanger worden niet warm en hetzelfde geld voor de zender. Alle electro is origineel en er zit nog twee jaar garantie op de auto. Weet iemand waarom de besturing er mee stopt? na een minuut of 10 werkt deze weer? alvast bedankt, Wesley |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Andere ontvanger accu geprobeerd? Kun je met zender nog wel andere ontvanger aansturen?
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 10 december 2011 om 13:42 |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
yep, alles al geprobeerd. ik ga zometeen bellen naar de winkel waar deze auto vandaan komt.(Toemen in den bosch) alle batterijen zijn verder ook in orde. als ik de auto een minuut of 5 stil laat staan(motor uit en zender+ontvanger uit) dan doet alles het weer. Laatst gewijzigd door modelbouwer1; 10 december 2011 om 13:47 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Motor trekt teveel stroom waardoor de regelaar te warm wordt en uitschakelt? Als die regelaar ook de ontvanger van spanning voorziet middels bec doet niets het meer totdat alles is afgekoeld.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
@Richardcj nee, er zitten geen accu's in. echt gewoon AA batterijen(4 stuks ontvanger). deze batterijen zijn goed en die van de zender ook.(anders gaat er een LED knipperen). @Indoorvlieger er zit geen electro motor in. er zit een 2.5cc nitro motor in. en voor de gloei-plug gebruikt deze geen stroom(denk ik). het kan wel zijn dat een van de servo's of de ontvanger oververhit raakt en daardoor uitschakelt. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2006 Locatie: Kortrijk
|
Batterijhouder met veertjes is het meest onbetrouwbare wat je in een RC-auto kan hebben. Best inderdaad een gesoldeerd accupack aanschaffen, hoeft maar € 15 te kosten. Eventueel eerst lenen van iemand om te zien of het daaraan ligt.
|
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| Citaat:
4 AA's leveren 6V of meer, als het om gewone alkaline batterijen gaat. Je hebt kans dat je ontvanger dat iets teveel vindt. Standaard ontvangerspanning is 4.8V, wat je met oplaadbare penlites zult halen. Maar zeker in een auto met verbrandingsmotor zou ik geen batterijhouder gebruiken, teveel trillingen. Neem gewoon een gepuntlast pakketje, bijvoorbeeld 4 Sanyo Eneloop NiMh cellen. Hebben ook als voordeel dat ze niet snel leeglopen bij niet gebruiken, dus je auto is meestal direct klaar voor gebruik, ook na een tijdje niet rijden na het opladen.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
ik had laatst nog een batterij houdertje vervangen omdat deze vol zat met oxidatie. maar ik heb hier nog wel een batterij pack liggen: 4.8 Volt en levert 340 mAh. zou deze goed zijn voor in de ontvanger? maar dan wel met een stekkertje d'r tussen?
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |