![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juli 2009 Locatie: Alphen aan den Rijn
|
Ik heb 2 zenders, maar wil meerdere auto's kopen. Om nu te voorkomen, dat ik bij elke auto ook een nieuwe zender / ontvangerset hoef te kopen, wil ik vragen of jullie weten of ik dit ook kan oplossen, door bijvoorbeeld alleen een ontvanger (met kristallen??) erbij te kopen, die op dezelfde zender reageert. Weet iemand hoe ik dit doe? Ik heb een 40 Mhz zender en ik heb een 2,4 ghz zender. Met welke zender is dit het makkelijkst en het goedkoopst en hoe kan ik dit dan het beste doen? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 18 januari 2010 Locatie: klundert Leeftijd: 38
|
hoi met een extra ontvanger en kristallen zou het kunnen.ik zou voor de 2,4gh gaan als ik jouw was.moet je zender wel een modelgeheugen hebben.losse ontvanger kopen binden en klaar.
__________________ 2xhpi baja/fg monstertruck/fg alu baja/spektrum dx3.0/dx3s/dx5e/dx6i/2xquad openpilot. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Een zender heeft geen geheugen nodig om er 100 ontvanger aan te binden. Is natuurlijk wel gemakkelijker als je elk model kan opslaan in je geheugen van de zender. Je moet anders elk model weer nieuw trimmen als je wil gaan rijden met een andere auto. Mvg Johan |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 juni 2009 Leeftijd: 46
| Citaat:
(blijf je van je zender af) iets mer werk maar als alles klaar is , gaat het gewoon goed. gewoon bij elke auto, een onvanger erin met de zelfde ontvang kristal, dan ben je klaar is wel gaaf, ongeacht welk model je rijd, is het gevoel van je zender het zelfde !!!! | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 30 december 2007 Locatie: Brugge (Belgie) Leeftijd: 34
|
voor een auto lukt dat effe bijtrimmen mss wel.. maar voor helis en vliegtuigen alvast NIET. dus hebben wij gewoon voor elk vliegklaar toestel een ontvanger. en muggelen met kabels en ontvangers versteken is ook een no go. Tegenwoordig zijn de rx'en goedkoop genoeg om je er meerdere aan te schaffen... ik vlieg met AL mijn toestellen op de orange "futaba" lijn van hobbycity...
__________________ Logo 400- Compass 6HV - Logo600SE All BeastX -FF8Super |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
| Citaat:
Met een digitale zender kan je bijtrimmen wel doen.. trims worden dan immers per model bewaart.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 30 december 2007 Locatie: Brugge (Belgie) Leeftijd: 34
|
idd, maar ie vermeldt niet welke zenders (prijsklasse) het zijn, dus weet je ook niet als ze meerdere geheugens hebben bij de helivliegers wordt bvb de ff8 van futaba gebruikt, e computerzender. daarin kan je tot... tja.. zoveel modellen je wilt /hebt erin steken
__________________ Logo 400- Compass 6HV - Logo600SE All BeastX -FF8Super |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 18 januari 2010 Locatie: klundert Leeftijd: 38
|
ik heb 4 wagens met 2 zenders.dus keuze zat. 2,4ghz ontvanger kan je binden dmv een bindplug en evt een knopje op de ontvanger in te drukken,zodat hij verbinding zoekt met de zender.zoekt een vrij kanaal.en je heb bv geen last van storing.
__________________ 2xhpi baja/fg monstertruck/fg alu baja/spektrum dx3.0/dx3s/dx5e/dx6i/2xquad openpilot. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |