18 december 2011, 14:05
|
#1 (permalink)
|
| DX6I
Gelukkig controleer ik voor het vliegen de Spectra, of alles werkt. Nu ging thuis het richtingsroer van links naar rechts etc. Na controle van de zender bleek de potmeter aan de rechterkant van de zender DX6i defect. Ik zette hem op monitor en dan zie je meteen of het aan de zender ligt. De knuppels aan de rechter kant zijn door vier boutjes en een stekker te verwisselen, maar ik heb ze nooit aangeboden of te koop gezien. Dus de potmeter zelf gedemonteerd, schoongemaakt en ingespoten met Philips contactspray, weer gemonteerd en alles perfect, liever wil ik de rechter knuppels vervangen, heeft iemand ervaring? De zender is veel gebruikt, niet door mij, ik ben een (her) starter met nog weinig zweefuurtjes via de vereniging V4. Maar mijn kleinzoon Dion heeft allerlei E helicopters en (mis) bruikt de zender.
Dus na overleg met de echte baas is een DX8 in huize Cante gekomen, dan kan de DX6i naar mijn kleinzoon en de beide zenders kunnen via een kabeltje verbonden. Goede smoes vond de baas. Nu ook telemetry dus, maar ik hoor alle stemmen al, leer eerst vliegen Ton. Inderdaad!
|
| |