![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Ik zit met het volgende. Ik wil een goedkoop 2.4 GHz setje, dat ik nog had liggen, gaan gebruiken met een bootje waar nu een AM zender in zit. Alleen loop ik tegen het probleem aan dat het gas op reverse moet staan, en de 2.4 GHz zender geen reverse schakelaar heeft. Nu kan ik er een andere prop op zetten, maar de huidige heeft als voordeel dat hij er niet af kan draaien bij de huidige draairichting van de motor, omdat hij van achter gezien linksom draait. De draden van de motor verwisselen heeft geen zin, de regelaar heeft achteruit een beperkt bereik, dus dan zou de boot na het ompolen van de motor sneller achteruit willen dan vooruit... Op de regelaar staat geen merk of type, dus even opzoeken of hij anders is te programmeren wordt lastig. Hij is plat, van blauw aluminium, met een licht ribbel-profiel bovenop (geen echte koelribben, meer een idee van de zijkant van een radiator, en de draden komen er aan de zijkant uit. Misschien herkent iemand de regelaar aan de hand van mijn "signalement" (anders kan ik ook een foto maken) of zijn er schakelingen om tussen regelaar en ontvanger te zetten, die het omkeren daar regelen. Zoeken op "servo reverse" leverde niets op.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Als je in de zenderf, van dat gaskanaal de buitenste 2 draadjes op de potmeter omdraait wordt het kanaal gereversed.. Maar volgens mij zit er zelfs op die standaard setjes wel ergens(misschien binnenin?) een reverse switch.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2011 Locatie: omgeving Antwerpen
|
Als je niet graag soldeert : HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy Servo Signal Reverser Er zijn nog wel varianten hiervan te vinden : HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 3 Channel Servo Speed/Direction Regulator Phaedra |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Wat heeft het reversen van het gaskanaal met het ompolen van de motor te maken . ? Met het reversen wissel je alleen de gasstick funktie . Heeft met de draairichting van je motor niks te doen. Mvg Johan |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 september 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 41
| Citaat:
volgensm mij heeft bijna elke zender de mogelijkkheid om reverse in te stellen. mvg Hans
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
Het is de zender die standaard bij een Align Trex100S zit. Ik vlieg die heli nauwelijks, en heb een losse ontvanger die ik ermee kan binden. Het is verder een lekker compact zendertje, en werkt uren op slechts 4 oplaadbare AA's. En er zit geen reverse schakelaar op, en de sticks zijn gesloten units.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: Rijsenhout Leeftijd: 47
| Zie starttopic
__________________ www.machheemstede.nl Andre van der Steen Tamiya M-03/ X-ray T3-011/Transponder 6609697 |
| | |
| | #11 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | ||
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Als je er een hebt liggen: andere prop plaatsen en vastzetten met contramoer en locktite. Het is me in 30 jaar varen nog maar één keer overkomen dat een model op het water een prop kwijtraakte. Makkelijker, minder risicovol en goedkoper dan met een soldeerbout in je zender te punnikken. Overigens: Citaat:
Aanvulling: Henk, kan je de hele stickunit niet losschroeven en 180 graden draaien op je zender?
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
Ik heb geen andersdraaiende prop liggen, met verzendkosten zal een propje toch al snel net zoveel gaan kosten als een reverser van de Hobby King. Solderen in zo'n klein zendertje was ook niet mijn idee. Stick units omkeren is geen optie, zou ook meteen het roer omgekeerd gaan werken. Dus verplaats je het probleem alleen maar. Wat betreft wat ik in de hand houd, scherp Roel, goed begin van dit nieuwe jaar. Natuurlijk had er achter "zender" iets van "set" moeten staan, of had ik het anders moeten formuleren. Ik denk dat een reverser de meest simpele oplossing zal zijn, of een andere prop. Of ik moet een oplossing vinden voor het storingsprobleem wat ik nu met deze boot heb, dat optreedt zodra de verlichting wordt aangesloten. Dat was namelijk de aanzet om het eens met dat 2.4 GHz setje te gaan proberen.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| | #15 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | ||
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |