![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 maart 2004 Leeftijd: 39
|
Hoi allemaal, in mijn FPV toestel, een Graupner electro Rookie, heb een FY-21AP stabilisatie systeem gestoken. ![]() Alles is ingesteld volgens de handleiding en mijn schakelaars hebben ook steeds tot effect dat de juiste LED's in de juiste snelheid gaan knipperen. Mijn stabilisatie, zowel op rudder als hoogteroer, werkt perfect. Ook de "circling" mode werkt redelijk goed, alhoewel het met de (bijna) stormwind van vandaag erg moeilijk te testen was. Helaas werkt de RTL (Return to Launch) niet zo goed. Volgens de handleiding moet je het toestel aanzetten en wachten tot de blauwe LED 2x continuous gaat knipperen. Op dat moment is er een GPS fix... Helaas is de blauwe LED erg moeilijk te zien dus het is steeds goed kijken vooraleer je zeker kan zijn. Maar, met 3 mensen waren we zeker dat het GPS signaal in orde was. Als ik dan de lucht inga en de RTL knop omzet, zie je dat het toestel inderdaad op hoogte gaat cirkelen. Maar in plaats van dit te doen boven de plaats waar ik ben opgestegen, doet hij dat zo'n 200m verder. In de handleiding staat er (volgens mij) nergens dat je de start positie moet activeren of zo. Hij zou automatisch de launch plaats nemen. Is er iemand anders die al ooit met dit apparaatje heeft gevlogen en er ervaring mee heeft ? Of weet iemand een eventuele reden ? P.S. De GPS staat boven op het toestel (volledig buiten). P.S. In het toestel zit ook een FPV transmitter op 5,8 Ghz. Bij de testen was deze niet actief... Groetjes, Davy
__________________ Alles wat omhoog gaat, komt ook omlaag. RIP (Rest in pieces) ! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 27 november 2005 Locatie: Overpelt
| Bij veel wind kan het zijn dat het lichte toestel weggedreven word. Als het toestel al aan het clubhuis aanzet en je wandelt naar het veld dan is de RTL ergens aan het clubhuis daar moet je dan rekening mee houden. A second channel determines the autopilot mode. It can be off (normal RC) or in either a "circle current position" or "return to launch" (RTL) mode. In the RTL mode, the model will turn around and fly back to the point of launch, whereupon it will continue to circle at the same altitude until you switch the autopilot off. GPS, Barometric Sensing and Autopilot: Upon initial boot up, the FY-21AP will search for GPS positioning signals. When a minimum of 5 satellites have been detected, a fixed position is established. The FY-21AP will record that position as the return to launch (RTL) point. The on-board barometric sensor and GPS altitude readings will be combined to establish an accurate relative-altitude of the aircraft. When the Autopilot Mode is activated via a spare channel, the aircraft will automatically turn and fly back to the takeoff point (RTL). The aircraft altitude will be constantly maintained. After reaching the home position, the plane will automatically circle with a radius of 120 meters. By using the same autopilot algorithm, you can also activate an auto circling flying pattern at a fixed altitude anywhere you wish. Return to Launch (RTL) – You can flip the designated RTL switch on your radio and the aircraft will return to the take-off point. RTL can also be programmed into your Receiver failsafe so that the aircraft returns home if RC link is lost. |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Hoi, bedankt voor je antwoord. Wij hebben het toestel echter aangezet op het veld en dan ongeveer 5 minuten gewacht. De blauwe LED is erg erg moeilijk te zien, maar met 3 man hebben we dan gecheckt en we zagen daadwerkelijk 2x blinking... De circling mode werkt idd op elke plaats. Voor mij is het vooral van belang dat ik met mijn FPV kan vliegen en de RTL kan gebruiken om terug te komen indien mijn beeld zou uitvallen. P.S. Mijn switches werken goed, want als ik de RTL aanzet, gaat de rode LED volgens de manual knipperen. groetjes, Davy
__________________ Alles wat omhoog gaat, komt ook omlaag. RIP (Rest in pieces) ! |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Hoi allemaal, gisteren nog eens geprobeerd en zoals gevraagd door de man van Feiyutech minstens 5 minuten gewacht ! Nogmaals zagen we duidelijk de blauwe LED 2x knipperen. Ik heb het toestel op verschillende plaatsen in de RTL mode gezet en het toestel wilde precies wel mijn richting uitkomen maar begon dan vrij hard te bochten en ging telkens verder en verder weg. Ik heb het gevoel dat het toestel nooit tegenstuurt waardoor hij in een modus komt waarbij hij zegt "oei, ik moet toch nog verder naar links" en ga zo maar door... Ik moet het jammer genoeg opgeven want ook via Feiyutech krijg ik geen goede ondersteuning... Groetjes, Davy
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |