![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 9 augustus 2011 Locatie: Den Haag 070
|
hallo, ik heb laatst een hull gekocht--> Miss Geico - Hull and Canopy - Speedboat toebehoren - Toemen Modelbouw nu zou ik graag zelf de elektronica erin bouwen, het probleem is dat ik niet erg veel verstand heb van RC elektronica. ik weet dat ik een zender, een ontvanger, een regelaar, motoren en 1 of meerdere accu's nodig heb. dus ik heb op internet gekeken naar die spullen, maar nou weet ik niet bij welke motor welke regelaar en accu hoort. op die sites staan allemaal dingen zoals bij de motor 3600kv, wat is kv? en bij de regelaar bijv: 100A Brushless Boat ESC w/5A BEC, wat is 100A en wat is w/5A BEC? en bij lipo accu's staan ook allerlei waarde's en cijfers. waar het eigenlijk op neerkomt is dat ik wil weten waar ik naar moet kijken bij het kopen van deze spullen. (daar wil ik graag uitleg over, dus geen advies over hoe ik moet bouwen of hoe ik dingen zou moeten doen, het is mijn project en ik wil alles graag op mijn manier doen, ik heb geld genoeg dus als het mislukt kan ik het gewoon opnieuw proberen) alvast bedankt! mvg mikkey joris |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
het plezier van het bouwen misschien? en omdat ik (ook voor in de toekomst) graag die elektronica wil snappen. ik wil een beetje bijleren over elektronica. ik ben zelf best handig dus het monteren enz. is geen probleem daarom zeg ik erbij dat ik geen advies wil over bouwen maar advies over elektronica. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 12 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 30
|
Ga 's zoeken op het forum zou ik zeggen ... De rest wil je ook allemaal op jouw manier doen ... Dan kan je toch ook gewoon gaan zoeken hier op het forum
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
ik zit al dagen te zoeken via forums en google naar een uitleg waarin dit staat samengevat, maar ik kan niks vinden, is het nou zo moeilijk om gewoon antwoord te geven op mijn vraag of een link te sturen waar mijn antwoord te vinden is. en weet je het antwoord nou niet, zeg dan gewoon niks!! |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 12 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 30
|
Ik weet het antwoord wel hoor........ Maar als je hier al met zo'n grote mond binnen komt zetten kan je deze reacties verwachten En als je hier gericht gaat zoeken kom je het zelf ook wel tegen hoor.... Gewoon een beetje je best doen en zelf zoeken......... Weet 100% zeker dat het allemaal terug te vinden is
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 20 november 2005 Locatie: tuk Leeftijd: 43
|
hoi mikkeyjoris in dit subforum Speedboten - Modelbouwforum.nl vind je vast wel mensen die je vragen kunnen en willen beantwoorden, ik ben zelf meer van de zeilboten en weet dus niet veel van motor inbouw... groeten johan
__________________ Robbe Seawolf V2 JILMER (US1mtr.) ABN-AMRO 2 (1mtr ) |
| | |
| | #11 (permalink) | ||
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Altijd lastig.. text vs in real life
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | | ||
| | |
| | #12 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Hallo MJ, Als je dit doorgelezen hebt: http://www.rc-raceboats.de/special/B...-Powerboat.pdf stel dan hier je vragen over wat je dan nog niet begrijpt. Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Bovenaan de diverse subfora staan belangrijk/sticky discussies, de FAQs. Lees daar eerst wat door heen zodat je alvast wat basiskennis en tips hebt, zodat je de antwoorden op je vragen straks begrijpt. Hier alvast wat elektro links, het accent ligt op vliegen maar de begrippen stroom, spanning, Kv, vermogen, capaciteit, serie/parallel, etc zijn in elke tak van sport gelijk: Nuttige links voor elektro-beginners 'Verplicht' leesvoer, bespaart je een keer een LiPo accu en/of een brandje: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ik-je-die.html Kies gewoon een bewezen combinatie, men kan niet zomaar een antwoord uit de mouw schudden. En ga naar een club, live tekst en uitleg geven is veel makkelijker dan via forum. Over Toemen modelbouw, dit en dit.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #14 (permalink) | |||
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
Heb alleen de TS gevraagt waarom hij niet gelijk alle spullen in de betreffende winkel heeft gekocht , aangezien hij er zelf geen benul van heeft . Als jullie dat al als afkraken zien kan je niet eens het woord winkel neerschrijven. Beetje overdreven vind ik persoonlijk . Mvg Johan | |||
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| boot, elektronica, motor, regelaar |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |