![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 23 mei 2007 Locatie: Hoogvliet Leeftijd: 42
|
Ik ben op zoek naar brushless ESC's en motoren die snel om kunnen schakelen en neutraal getimed zijn. De meeste ESC's die ik ken zijn niet neutraal getimed, en hebben een soort pauze tussen vooruit en achteruit schakelen (bij een enkele ESC alleen van vooruit naar achteruit, terwijl achteruit naar vooruit zonder vertraging gaat). Ik heb dat nodig voor een tanksturing, het sturen gaat dus met de wielen, niet met een standaard auto idee. Brushed heb ik daar zat ESC's voor die dat kunnen, het gaat er mij om dit brushless te kunnen. Heeft iemand een suggestie?
__________________ Mvg, Leo van Miert Stampede - Hyper ST brushless - Trophy Flux - Vorza Flux - SCRT10 - XTM Rail - Turnigy SCT 1:16 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2009 Locatie: Tollembeek (BE) Leeftijd: 14
|
als de esc valt te programmeren kan je meestal al doen wat je daar wil.. Geen idee of dat ook zo bij tank esc's is... Wat voor een esc gaat daar eigenlijk in ? eentje zoals bij een crawler ?
__________________ E-Maxx te koop !! : http://www.modelbouwforum.nl/forums/...l-hop-ups.html |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
vooruit / achteruit direct omschakelen heeft een groot probleem. waar laat je de stroom / vermogen die je omzet?? vol in het koelblok en je esc brand door. Dit is ook de reden dat dit vaak geblokkeerd is en dus niet mogelijk.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 30
|
Een tank esc moet eerst remmen en daarna pas achteruit rijden. Een grote echte tank zoals we die vroeger hadden in nl moet ook eerst remmen voor hij de traks om gooit. Een gewone auto esc zou het prima doen. Een crawler esc is onnodig met zijn dragbrake. Ik zou zelf voor een brushless sensored esc/moter combi gaan vanwege het lagere gewicht, en meer kracht per energie. Met een sensorend esc kun je netter langzaam rijden en beter een rechte lijn houden als je een esc per track gebruikt.
|
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 23 mei 2007 Locatie: Hoogvliet Leeftijd: 42
|
Het gaat in dit geval om een gevechtsrobot. Momenteel gebruiken we speed 900 motoren en dual motor esc's specifiek gemaakt voor tanksturing. Vanwege de arena en snelle tempowisselingen is die stop tussen vooruit en achteruit erg ongewenst. Verstuurd van mijn GT-P1000 met Tapatalk
__________________ Mvg, Leo van Miert Stampede - Hyper ST brushless - Trophy Flux - Vorza Flux - SCRT10 - XTM Rail - Turnigy SCT 1:16 |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2004 Locatie: Ursel 9910 Belgie Leeftijd: 65
|
Eens vragen in de afdeling "scheepsmodelbouw" ik denk niet dat die regelaars die tussenstop (vertraging) hebben, dat zou zeker niet wenselijk zijn om kort te kunnen manoeuvreren. En om de overgang te verzachten kan je altijd wat EXP en DR instellen in de zender voor de twee besturingssticks.
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |