![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills | |
| | |
| | #32 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Waarom praat je over alleen de zendkant? Aan de ontvangerkant kan je wel legaal veel verbeteren met betere antennes wat met videolinks ook veel gedaan wordt. De link die ik gaf geeft aan dat ze een standaard 1/4 golflengte antenne voor de zender hebben gebruikt (niet richtgevoelig) maar er is duidelijk zeer gevoelig apparatuur gebruikt om het te kunnen ontvangen. Citaat:
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk | |
| | |
| | #33 (permalink) | ||
| Lid sinds: 2 juli 2007
|
Ik heb het over de zendkant. Aan de ontvanger kant mag je inderdaad alles doen wat je wilt. Ook al zet je daar een schotel van 2mtr doorsnede op. Ron en Vinny, ik dacht dat het zo in elkaar zat zoals beschreven. Misschien gebruik ik wat ongelukkige termen, maar volgens mij klopt mijn verhaal over het gebruik van dikke antennes op zenders wel. Als ik abuis ben laat ik me natuurlijk graag corrigeren! Maar volgens mij is het ERP als volgt gedefinieerd: Citaat:
Zie ook dit voorbeeld. Citaat:
Maar nogmaals, ik laat me graag corrigeren. Ik leer ook elke dag nog bij.
__________________ Full Throttle Fury! | ||
| | |
| | #34 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 augustus 2007 Locatie: Niet ver van Kampen
| Citaat:
Dus in het kort: de zenderantenne blijft een rondstraler waardoor het effectief uitgezonden vermogen ook niet groter word en dus wat dat betreft binnen de regels blijft.
__________________ Groeten, Erik Laatst gewijzigd door PH7CW; 14 januari 2012 om 17:35 Reden: even wat tekst weggehaald wat niet direct voor deze discussie interessant was | |
| | |
| | #35 (permalink) | ||
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire | ||
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |