![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2009
|
Hallo ik ben in het bezit van een phoenix flightsimulsator en een Futuba T7C zender. Ik krijg het niet werkend. Ik krijg op mijn computer het bericht dat de zender niet is aangesloten, echter de zender kan wel caliberen (dit is nl. zichtbaar op het scherm). Ik heb de leerling status op OFF gezet moet volgens de beschrijving. Mijn vraag is Futuba T7c zender nieyt geschikt voor de simulator of wat doe ik fout?
|
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 9 september 2010 Leeftijd: 63
|
Hallo, Ik ga er vanuit dat je ook de originele dongel erbij hebt. Je moet dan we even een model aanmaken voor Phoenix in de zender en bij het starten kiezen voor dit model. Ik heb ook de T7C en het werkt perfect. Ik hoor het wel. Als je de dongel niet hebt zal het nooit lukken. groet, Ben10 |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Hallo, ik heb een orgineele set dongel en cd. Ik weet echter niet hoe ik een vliegtuig ( mijn zender) kan koppelen aan de simulator. Ik heb wel een lege plaats voor mijzelf de naam gegeven van de simulator. Verder kom ik echter niet. Zou jij mij kunnen uitleggen hoe ik de koppeling wel kan maken. Bvd mvg Gijsbert |
| | |
| | #4 (permalink) | |
|
Hallo, ik heb een orgineele set dongel en cd. Ik weet echter niet hoe ik een vliegtuig ( mijn zender) kan koppelen aan de simulator. Ik heb wel een lege plaats voor mijzelf de naam gegeven van de simulator. Verder kom ik echter niet. Zou jij mij kunnen uitleggen hoe ik de koppeling wel kan maken. Bvd mvg Gijsbert Citaat:
| |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Zoals reeds is gedaan moet er een leeg modelgeheugen worden gebruikt voor de vliegsim. Als het nog een oud type T7CP (35/40 MHz) is moet de modulatie op ppm geschakeld staan. Van een pcm-signaal begrijpt een simulator namelijk niets. Ik weet niet wat de handleiding van Phoenix opgeeft, maar in de software behoor je in het leraar-leerling systeem geen wijzigingen aan te brengen. Dit staat standaard al goed ingesteld. De zender geeft dan namelijk op de 6polige plug een signaal af, dat geschikt is voor een vliegsigmulator, dsc-gebruik en leerling-gebruik. Bij de T7CP komt het nogal eens voor, dat de plug van Phoenix niet diep genoeg ingestoken kan worden. Om te controleren of dit het geval is, kun je even de achterwand van de zender verwijderen. Let er daarbij wel op, dat de accu dan correct wordt aangesloten! Als dit het probleem is, zijn er twee oplossingen: je vijlt de Phoenix plug af óf je laat de plug in de zender iets hoger monteren. Voor het laatste kun je hier bij de servicedienst terecht.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |