![]() |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2010 Leeftijd: 40
|
normaal gezien moet dit ongeveer n° 1 zijn buiten de duitstalige landen, hij wordt niet aan andere landen geleverd zolang de engelstalige manual niet uit is.....laat ik nu gelukkig wel wat duits begrijpen..... W. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
|
Hoi Wim, Ben zeer benieuwd naar de zender en je bevindingen. Veel plezier ermee!
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
in één woord, WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!! Deutsche Grundligkeit ten voeten uit............... heb'm net, dus meer kan ik nog niet zeggen... hij wordt in ieder geval vrij compleet geleverd, met GR32 ontvanger, lader, interface kabel, 4gig SD-kaart, koffer, en een héééééééééééééééééééél dikke manual! hier naast m'n MC24 (komt binnenkort dus ook in de verkoop....) ![]() mooi he?? W. |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
wat al direct opvalt: hij deelt dezelfde basis-software als wat we kennen uit de vorige generatie MC's (vooral 22 en 24). de beide knoppen onderaan werken verassend vlot (beetje 't zelfde systeem als op een Ipod), en laten toe om makkelijk te scrollen in de menu's en dingen in te stellen. Wie hier al in thuis is, kan dadelijk aan de slag zonder zelfs de (dikke) manual open te slaan. Wat me ook héél goed meevalt: de prijs van de ontvangers. heb alvast een extra GR12 meegenomen, kost 52€! en voor de meeste toestellen is dit een perfecte ontvanger.... ik denk dat de overstap naar HoTT vlugger zal gaan dan eerst vooropgesteld.... Wim |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
wat ook leuk is: geen geknoei meer met veertjes en palletjes om de gashendel in te stellen: gewoon schroefje indraaien, en dan afzonderlijk de weerstand en "tandjes" instellen.... sticks voelen ook héél "smooth" aan...... Wim |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
|
Wauw dat ziet er wel erg gelikt uit Wim. Bijzondere vormgeving. 52 euro voor een ontvanger is niet gek. Ik betaal meer voor mn 7 kanaals 2.4 fasst futaba ontvangertje....
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Arjen, Bovenste scherm is inderdaad telemetrie, en elke ontvanger ondersteund dit. basis heb je ontvangststerkte, spanning v.d. ontvangerbatterij en temperatuur. wil je meer, dan moet je werken met de 'air module'. kijk eens op Ingos Flieger- und Motorradseiten - Artikel: mc-32 Fernsteuersystem von Graupner|SJ - ein erster Blick - Seite 1 hij heeft de zender sinds 24/12, en heeft al flink zitten experimenteren.... Wim |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 11 augustus 2005 Locatie: beesd Leeftijd: 50
|
hallo wim en hoe is hij tot nu toe, voldoet hij aan de verwachting . het model is voor mij even wennen maar dit heeft tijd nodig denk ik. heb hem op een beurs al in de handen gehad en ja ik moet zeggen een totaal ander ontwerp gezien naar de mc 24 dan , kwa mogelijkheden ja ze gaan er voor en ook met het hott systeem . ik heb zelf een mx 22 met hott en tot nu toe prima ,veel echt veel mogelijkheden prima . de tijd zal het leren wim maar tot nu toe een mooi systeem. proficiat met de mc 32 wim ik blijf het volgen . gr arie |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
| Citaat:
Vanaf de GR-16 hebben de ontvangers een aparte telemetrie poort en kun je alle kanalen gebruiken voor besturing.
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
hij voldoet prima, de echte test komt (hopelijk) volgend weekend, want dan ga'k er de eerste keer effectief mee vliegen..(als't weer't toelaat...) over het design valt inderdaad te discuteren, moet er ook enorm aan wennen. zeker als je weet dat ik al 20 jaar (FM6014, MC18, MC20, MC24) dezelfde basisvorm van zender in m'n handen hield...héél strak en spartaans..... Wat me alvast opgevallen is: ik heb de eerste ontvanger (GR12) ingebouwd in m'n Wot4. Deze heeft Hitec HS605 servo's aan boord (goeie analoge, zeker niet super snel) op een 5-cel pack. dadelijk valt op dat de servo's véél sneller reageren....zelfs deze analoge servo's volgen 't 'natrillen' van de sticks (je weet wel, stick in de hoek zetten en dan loslaten...) Ik las ergens dat de MC32 dubbel zo snel is als een MC24 op SPCM, en 3x zo snel als met een 2.4 module..... Als je nu al de 22 hebt, dan kan je zo aan de slag met de 32, zonder zelfs de manual open te slaan. wat voor mij wennen is, is't ontbreken van de drukknoppen onder 't display van de 24, waarmee je direct menu-items selecteerd (Store/SET/display contrast, ...). heb vandaag de schakelaars op de zender wat verplaatst, zodanig dat ze meer overeenkomen met hoe ze op m'n 24 stonden. Er moeten wat mij betreft 3 schakelaars bijkomen: een "Diff"-schakelaar (Lange 3 pos, omschakelen vliegfases of "idle-up"), en 2 lange 2pos schakelaars (Dual rate x2). de Dual-rate schakelaars staan op de 24 op het middenpaneeltje, maar moet je hier nu elders onderbrengen. de 2 veiligheidsschakelaars heb ik ook bij elkaar geplaatst, gebruik ik voor schakelen bij ontsteking bij benzinemotoren en choke-klep. nieuw is ook de engine-stop: via een schakelaar kan je de gasservo in een 'uitschakel-positie' brengen. bedoeling is dat je de uitslag van't trimwieltje dusdanig verkleint, dat je de motor hiermee niet kan uitzetten, maar enkel je idle regelen. stoppen doe je via bv een van de momentschakelaars. Je stelt't ook zo in dat dit maar werkt onder een bepaalde stick-positie. more to follow..... Wim | |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Ben gisteren ook al eens aan't experimenteren geslaan met de ingebouwde sequencer. dit is één van de nieuwe functies die voorzien is in de 32. Waar't op neerkomt: je kan tot 3 servo's over een tijdspanne van 30sec een aantal bewegingen laten uitvoeren, en dit aangestuurd door één schakelaar. heel handig dus als je geen extra module wil inbouwen om bv. bij retracts eerst de deuren te openen, wielen uit, deuren terug dicht. je moet er wat bij nadenken, maar't werkt héél vlot. De loopweg laat zich perfect instellen en je kan de beweging van de servo's ook vertragen, wat leuk is als je de deuren met een servo aanstuurt. vermits dit kan met 3 kanalen, kan je dus ook situatie's waar bepaalde deuren open blijven en andere sluiten perfect aansturen. Ik ga dit alvast toepassen op m'n F-15, daar zit nu een afzonderlijke module voor ingebouwd. Wim |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |