![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Ach Cor, wat moet een vliegenier nu met aarde, dat is toch water en vuur?
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #32 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 september 2002 Locatie: Tirol -Oostenrijk Leeftijd: 37
| Citaat:
__________________ It's fun, frustrating, annoying, tiring, anti social, wonderful and exciting. Usually in the same day! | |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 6 mei 2007 Locatie: Lent Leeftijd: 35
|
Zo'n gecombineerde nul en aarde heet een PEN leiding. waarin de PE voor aarde en N voor nul staat. Deze heb je alleen als het sterpunt van de trafo direct geaard is. Deze PEN leiding moet minimaal doorsnede hebben van ik dacht 25mm2 zodat deze mechanisch sterk genoeg is en niet gemakkelijk onderbreekt, want dan komt op alle metalen behuizingen 230V te staan via de Nul die n.l. die door de weerstand van een belasting naar fase potentiaal wordt getrokken.
__________________ Niets is onmogelijk als je maar geduld hebt |
| | |
| | #34 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 juni 2009
| Citaat:
Maar ik ben het met de andere eens dat andersom geknoei is. De aarding moet voldoende capaciteit hebben om een sluiting naar aarde te kunnen opvangen. En als dat niet zo is, dan staat inderdaad spanning op de CV door heel het huis. Zit er in het huis van de originele vraagsteller dan wel een aardlek neem ik aan? Als je en geen aarde hebt en geen aardlek is het levensgevaarlijk! | |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Vraag was retorisch gesteld... Ben namelijk (ook) eerste monteur electro
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 26 februari 2011
|
Toch nog een kickje voor dit topic:P Nou het is er toch niet van gekomen de installateur is geweest maar Volgens de man was het de moeite eigenlijk niet en het zou een best duur en ingrijpend verhaal worden om de kabels te trekken. Te ouderwets hier. Maar ik gebruik nu over op overspannigsbeveiligde stekker dozen. Ik snap nu in ieder geval beter hoe het zit. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |