![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 14
|
Hallo, Ik heb een Castle Creations 1717 gekocht en wil daar de conectors die ik gebruik op solderen. Ik kwam eerst al op een probleem, namelijk : ik krijg de connectors niet los gesoldeerd. Dit is verder geen probleem omdat het draad toch korter moest heb ik dit op lengte afgeknipt. Ik heb de isolatie er af gehaald ( voor een stukje ) zodat ik de draad kan vertinnen om er vervolgens mijn maat goudstekkers op kan zetten. Alleen wil dit niet? Ik heb een schone tip met een beetje tin erop. Die houd ik op de draad en wacht een paar seconden tot de draad heet is. Maar dan wil het tin er niet in vloeien? Het blijft er zelfs een beetje op liggen. Ik heb de draadjes een beetje om elkaar heen gedraaid. Maar het tin wil er niet tussen? Bij mijn regelaar wil dit wel... Dus daar ligt het niet aan. Wat doe ik verkeerd? Welk soort tin gebruiken jullie trouwens? Ik ga morgen naar de modelbouwinkel even kijken of hij het misschien voor mij kan doen. Alvast bedankt, Ruud
__________________ Team Losi E-LST XXL. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 12 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 30
|
Weet je zeker dat je soldeerbout zwaar genoeg is voor dit werk ?? Een 25Watt boutje gaat het hoogstwaarschijnlijk simpelweg niet redden....
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Castle soldeerd met loodvrij.. icm dikke stekkers-> gassoldeerdbout met open vlam op de bullet zetten.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 13 november 2005 Locatie: Gelderland Leeftijd: 37
|
Als je motordraden afknipt heb je wel een groter probleem dan dat de bout voldoende vermogen heeft. Mogelijk bij de Castle toch niet volgens de site "Motor wires OK to shorten"
__________________ The problem with the future is that it keeps turning into the present. www.armc.nl www.vmvc.nl www.f5b.nl |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 9 mei 2005 Locatie: Sint-Oedenrode Leeftijd: 21
|
Heb je tin met harskern erin? Als je ouderwetse tin hebt of goedkopere ofzo dan is het alleen Tin. Je hebt van die speciale potjes met vloeistof of vet waar je even je bout in moet stoppen en dan hecht de tin veel beter aan het object.
|
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 13 november 2005 Locatie: Gelderland Leeftijd: 37
|
Welke motor versie heb je eigenlijk de air of de car versie?
__________________ The problem with the future is that it keeps turning into the present. www.armc.nl www.vmvc.nl www.f5b.nl |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: Rijsenhout Leeftijd: 47
|
Niet gebruiken!! daar zit een zuur in, en die zorgt voor oxidatie van het metaal. Gaat goed met bijvoorbeeld koperen waterleidingen, omdat je het daar goed af kunt spoelen. In een draad gaat dat niet lukken!!!
__________________ www.machheemstede.nl Andre van der Steen Tamiya M-03/ X-ray T3-011/Transponder 6609697 |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 14
|
Ik gebruik een 48 Watt soldeerstation. Het tin weet ik niet maar ik ga morgen nieuwe kopen. Heeft iemand nog een tip voor welke verhouding en wel/geen harskern. Ik heb ergens gelezen dat je beter tin kan gebruiken zonder harskern. Dat van die S39 dat wist ik door het topic van Ron. Bedankt voor alle tips, Ruud
__________________ Team Losi E-LST XXL. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: Rijsenhout Leeftijd: 47
|
Ik begeef me nu iets buiten mijn comfortzone. Flux gebruik je toch voor het solderen met zilver?
__________________ www.machheemstede.nl Andre van der Steen Tamiya M-03/ X-ray T3-011/Transponder 6609697 |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
| Citaat:
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
De motordraden kunnen indiviueel geisoleerd zijn met lak. Dan hecht inderdaad het tin niet. Om toch te kunnen solderen moet de lak worden verwijderd. Dat moet volgens een tamelijk onverwachte methode. Gebruik de zoekfunctie eens met als zoekwoord "asperine". Dan vindt je de oplossing. Maar gebruik nooit vloeimiddelen als S39. In de eerste plaats werkt het niet op de gelakte draden, in de tweede plaats is het een vreselijk agressief goedje (bevat zoutzuur) en tast het van alles aan. Dit soort middelen zijn voor het solderen van zinken dakgoten.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 12 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 30
|
Voor het vertinnen van 8 of 10 AWG gebruik ik gewoon m'n 80 Watt bout met dikke beitelstift
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |