![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 5 september 2011
|
Hallo allemaal, Er zijn een heleboel soorten accu's. zoals lipo, nihm, nicd enz. mijn vraag is: deze accu's hebben die een eigen motor waar ze bij horen of kun je elke accu aan elke motor aansluiten. (ik denk het eerste maar vraag toch maar even.) bij voorbaat dank. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Een accu is niets anders dan een voeding voor je electronica. De specs ervan bepaalt als die overweg kan met je model/electronica en niet de soort. Bij Lithuim gebaseerde accu's is een diepontlading schadelijk voor de accu, hiervoor bestaat electronica om dat te detecteren en er iets mee te doen (lampje oplichten, zoemer laten horen of de ESC uitschakelen).
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2002 Leeftijd: 41
|
Het voltage waar de motor op draait moet je met de accu in de gaten houden. Verder maakt het niets uit. Het is allemaal gelijkstroom die een regelaar in gaat. Wel heeft heeft iedere accu zijn eigen voor en nadelen. Ik zou zeggen lees het forum eens door, want op iedere vraag die je maar bedenken kan is hier een antwoord te vinden. Want alle vragen zijn namelijk al gesteld. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 26 februari 2008 Locatie: Waalwijk&Haaren Leeftijd: 44
|
Hoi, Ik ben ook geen expert, maar "vroeger" vloog ik met zware NiCds en borstelmotoren, een flink gewicht en om gewicht in beweging te zetten kost veel energie, vooral bij vliegen! Bij langzaam varende boten en auto's is het gewicht minder belangrijk. Tegenwoordig heeft men de Lipo die de helft lichter is met hetzelfde vermogen. Stroom=stroom, dus hier kun je alle soorten motoren op laten draaien net als lampjes, maakt ook niet uit welk type accu je gebruikt. Echter voor een motor heb je een regelaar nodig, vooral voor een brushless/borstelloze (geen normale plus en min, maar frequentie gestuurd) Dus je kunt elke type motor op elk type accu laten draaien, mits de goede regelaar gebruikt wordt. Regelaars die Lipo stroom naar borstelmotoren kunnen regelen worden steeds schaarser (en duur!), maar als gewicht minder belangrijk is (van de motor) dan kan deze combi. Ik gebruik in een schuimzwever nu bv sinds kort een Lipo in combinatie met een borstelmotor met vertraging, werkt gewoon prima. Succes! |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 mei 2011 Locatie: Doetinchem Leeftijd: 41
| Citaat:
Zo zie je maar dat een ieder aan zijn eigen spulletjes denkt op het moment dat zo`n vraag gesteld wordt. Wellicht zijn regelaars met lipo beveiliging voor geborstelde motoren in de vliegtuigen bijna uitgestorven maar in de auto`s helemaal niet. De standaard esc (TEU104-BK) van Tamiya is in het geheel niet zeldzaam en heeft deze functie ook gewoon. Deze kan een maximaal opgeladen 2s lipo met 8,4volt best aan. | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |