![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
|
De Belgen zijn wat zuiverder in de leer ... de Nederlandse douane bemoeit zich daar niet mee ... wat de Belgische douane en de BIPT doet is niet conform de Europese regelgeving ...
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juni 2007 Locatie: Putte (B) Leeftijd: 50
|
BIPT nog zoiets, ondanks je een zendvergunning stop zet en hun de nodige documenten terugstuurd blijven deze volharden in de boosheid en maar rekeningen blijven sturen. Wanneer je dan meerdere malen telefonisch een rechtzetting doet krijg je als antwoord dat ze de zaak zullen nakijken, echter zonder enig gevolg. Heb denk ik al de hele BIPT ploeg aan de lijn gehad. Op meerdere (aangetekende) schriftelijke zendingen en e-mails antwoorden ze gewoonweg niet. Och het zal hun worst wezen want uiteindelijk betaal je zelf toch het gelach.
__________________ Futaba T10CG 2,4Ghz, Spektrum DX8, Futaba T7C 2,4Ghz. |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • | |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Die mensen willen gewoon niet horen dat ze volgens de regelgevingen een zender in Nedrland of binnen Europa moeten kopen want dat is te duur......
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 2 februari 2010 Locatie: Groningen Leeftijd: 40
|
Zoek de verschillen: De Modelcraft zender heeft een langere antenne, verder heeft de zender de zelfde looks, menu, knoppen etc. als de Hobbyking zender. Zelfs de ontvanger lijkt het zelfde, echter de HK ontvanger heeft een ander kleurtje. Conrad: Conrad Electronic - System Information Hobbyking: HobbyKing R/C Hobby Store : HK-310 3 Channel 2.4ghz FHSS Ground Radio
__________________ Savage FLUX HP Hummer H2, GPM Aluminium,4S, 1900KV,2.4Ghz |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 20 juli 2009 Locatie: leiden Leeftijd: 33
|
Er is misschien een verschil in wetgeving tussen nederland en belgie. Belgie verbied kennelijk het bezit van een dergelijke zender en nederland het gebruik. Niet dat er nu volop controle is in nederland op gebruik van dit soort dingen. wat dat aangaat is de regelgeving in nederland vreemd. (bijna) alles mag verkocht worden maar niet gebruikt. of het nu gaat om tuningparts of zenders. dan is de wetgeving in belgie toch een stuk eenvoudiger. Maar om zomaar te zeggen dat de chinezen rotzooi maken nee ben ik het niet mee eens. de Orange ontvangers zijn gewoon perfect, orange spectrum is zelfs beter dan de originele, hoewel ik al op diverse ontvangers een origineleprint heb gezien. of de zenders idd. niet door een dergelijke keuring heenkomen durf ik niet te zeggen. waarschijnlijk maakt de keuring de zenders zo duur dat het geen zin meer heeft om een merkloze zender te kopen.
__________________ GP ultimate-piper j3cub rip -Decathlon-extra 3.25- T-rex 450 - blade mcpx - nine eagle solo pro bumper chopper |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
citaat: zoals ik recent in een andere post las, ging ongeveer zo: ja, die zenders zijn wel goed, maar je moet eerst wel eens controlleren of de antenne goed gesoldeerd is.... I rest my case........ W.[/QUOTE] Ik heb een futaba fx-18 gehad waarbij ik maar storing bleef houden zender was nieuw gekocht. na enig onderzoek bleek dat de antennedraad niet vast zat op de antenne. vastzetten loste dit probleem op. Een splinternieuwe MX16s wilde maar niet zenden na wat onderzoek bleek ook hier een stekkertje los te zitten. zeg het maar Wim. Beide zenders waren nieuw in nederland gekocht en dus ook goed gekeurd. om je nog maar eens te Quoten: I rest my case........
__________________ GP ultimate-piper j3cub rip -Decathlon-extra 3.25- T-rex 450 - blade mcpx - nine eagle solo pro bumper chopper |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2010 Leeftijd: 40
|
Iedereen doet er natuurlijk mee wat'ie wil, en of die zender nu goed zijn of niet, 't gaat erom dat ze strikt genomen niet mogen gebruikt (NL) of zelfs in bezit (BE) zijn. Ik zweer alvast bij merkapparatuur. Wim |
| | |
| | #39 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
| Citaat:
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk | |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Als de HK-zender ook via het Duitse warenhuis te verkrijgen is, zal 't ie wel in orde zijn. De mededingingsautoriteit in Duitsland is namelijk zeer aktief en heeft eerder handelsvoorraden in beslag genomen. In België gelden dezelfde regels als hier, alleen is de handhaving daar anders. Er bestaat vreemdsoortig genoeg binnen de EER inderdaad apparatuur, die volgens de wet wél verkocht, maar niet gebruikt mag worden. Daaronder vallen onze zenders echter niet. Als die verkocht mogen worden, mogen ze ook worden gebruikt. Droopy0025, misschien, dat je eens een andere winkelier moet zoeken? Ik ben servicedienst voor Graupner en zo lang er MX16S zenders zijn ben ik er ooit één tegengekomen, die als winkelvoorraad werd opgegeven, waarvan een steker van het hf-deel niet was aangesloten. Daarin waren echter ook al modellen geprogrammeerd en was zichtbaar een poging ondernomen een hackmodule in te bouwen. Overigens werden deze zenders geleverd met een werkende synthesizer ontvanger, dus af-fabriek moet zo'n steker vastgezeten hebben. Ik ben tevens servicedienst voor Robbe en nieuwe FX18-zenders, waarvan de antennedraad niet vast zat heb ik nooit gezien. Wel, dat na het inbouwen van modulen het antennestekertje vergeten was vast te zetten, wat overigens ook een winkelier wel eens kan overkomen. Af-fabriek komt zoiets niet door de eindcontrole omdat het afregelen niet lukt. Ik verbaas me er steeds weer over, dat als het over in Azië gekochte apparatuur gaat mensen per sé willen aantonen, dat er aan de in Nederland of België gekochte apparatuur ook wel eens wat mankeert. Dat komt inderdaad voor, maar wel heel sporadisch en dan zeker niet van die grote calamiteiten, dat het in het geheel niet werkt. Zoiets is namelijk een kwestie van een goede eindcontrole. Als niet-elektronicus kan men trouwens toch zelf wel aan het soort kunststof van de behuizing en aan de kwaliteit van de stuurknuppels zien, dat je een andere kwaliteit in handen hebt? Over het elektronische verhaal hoef ik het dan niet eens te hebben. Ook geeft het toch te denken, dat sommige apparatuur binnen de EER niet te koop is of alleen bij een sporadische webshop. Dergelijke fabrikanten hebben dus geen belang bij een zo groot mogelijk aantal verkooppunten?
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. Laatst gewijzigd door Corrien; 3 februari 2012 om 15:52 |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Beste Jan, beide zenders kwamen van een andere winkelier de een bij quartel en de andere bij 2brothers beide staan redelijk goed aangeschreven(je kan natuurlijk pech hebben). de zendes waren absoluut nieuw en de problemen zo opgelost. en dat de kwaliteit van europese zenders beter is twijfel ik niet over. ik heb niet voor niets een t8fg gekocht. wel gebruik ik de orange ontvangers (zijn nog geen klachten over). is een futaba ontvanger beter ongetwijfeld, maar voor het prijsverschil en voldoende kwaliteit kies ik toch voor de orange. de vraag is enkel is een chinese zender werkelijk zoveel slechter ik vind de stickfeel van mijn FF8 veel beter dan van een turnigy wat er aan electronica verschillen in zitten kan ik niet over oordelen. wat ik wel zie is dat een chinese kloon voldoende presteerd voor parkflyers en voor 40$ mag je eigenlijk niet klagen mijn t8fg was 400 euros. Feit blijft dat de chinese markt de hobby een stuk toegankelijker maakt. zeker voor starters.
| | |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juni 2007 Locatie: Putte (B) Leeftijd: 50
|
Vergelijking test ontvangers Futaba en FrSky, de laatste komt er helemaal niet slecht uit: Review: FASST Compatible Receiver
__________________ Futaba T10CG 2,4Ghz, Spektrum DX8, Futaba T7C 2,4Ghz. |
| | |
| | #43 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
| Citaat:
Met de goedkope spullen KAN je geluk hebben. Als er dan wat aan gaat mankeren is het een drama, kan je beter nieuw kopen. (gaat het waarschijnlijk net zolang mee, dus beter één keer wat duurder, dan ben je beter af dan met die goedkope troep uit china) Is mijn ervaring. (stroom aggregaten)
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! | |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Net terug uit Neurenberg (Spielwarenmesse) kan ik u het volgende melden: Ja, er is méér dan genoeg "Chinese troep" onderweg richting ons. En dan kijk ik even niet naar zender en ontvangers, maar kijk ik even op mijn "vakgebied": schepen. Ja, het is goedkoop. Leuk voor de instapper in onze hobby, zou je zeggen. Totdat... een RTR-scheepje binnen 5 minuten in de fik staat wegens een doorgebrande regelaar, kortsluiting door het ontbreken van isolatie op draden, vastlopende schroeven omdat de inbusboutjes verkeerd zijn vastgedraaid enz enz enz. Dan is "goedkoop" niet alleen duurkoop, maar verdwijnt het o zo goedkope scheepje in de kliko of gaat roemloos ten onder in het midden van de vijver, de jonge eigenaar verdrietig achterlatend. Die gaat zijns weegs naar huis en klimt vervolgens weer achter de (spel-)computer. En weer is een potentiële modelbouwer afgeschreven. Dát is een van de gevolgen van de o zo lekker goedkope Chinese import. Begrijp me goed: ik heb hele mooie modellen gezien in Neurenberg, ook van Chinese firma's. De vraag is alleen: zijn de modellen die jij en ik kopen óók zo mooi en goed afgewerkt? Lees voor de gein eens het verhaal van de politieboten van Coroli-kits. Een Nederlandse firma waagt een sprong in het diepe en gaat in zee (leuke woordspeling overigens) met een Chinese firma om Nederlandse politieboten op schaal te bouwen. ARTR. Voor meer dan 400 euro lagen ze in de winkel. Na een akkefietje met de KLPD moest de firma een deel van de modellen naar Engeland verkopen. Alleen de modellen "met kleine schades" mochten ze vanuit hun eigen magazijn verkopen, met een flinke korting. Nu 150 euro, i.p.v. 400. Een aantal scheepsbouwers blij, waaronder ik. Boot gekocht. Op het eerste gezicht ziet het er goed uit. Maar tijdens de "bouw" gaan er een aantal zaken flink mis. Lijm blijkt spuug te zijn, schroefaskokers blik, van de schroeven vallen de bladen spontaan af, de uitlijning van motorschot is bagger. Niet echt "kleine schades". Kortom: ik heb het model gedurende 6 maanden behoorlijk moeten restaureren. ARTR? Ammehoela. Maar je hoort mij niet mekkeren voor die 150 euro. Gelukkig ben ik modelBOUWER met 30 jaar ervaring en kan ik het model goed varend op het water krijgen. Die beginner kan dat niet. Ander voorbeeld: In Neurenberg hebben een collega en ik ruim een uur met de directeur/eigenaar van een gerenommeerd Duits merk zitten praten. We hebben hem geïnformeerd over de Kwalitatief Uiterst Teleurstellende staat waarin een van de door hen gevoerde zeilschepen verkeerde. Gelukkig had mijn collega tijdens de bouw een uitgebreide fotosessie gemaakt om het verhaal te ondersteunen. De zeilboot in kwestie was in China gemaakt en vervolgens was er in Duitsland een sticker "Modellbau vom Besten" op geplakt. De directeur van die firma gaat na Neurenberg een klein onderonsje houden met de betrokken Chinese firma... Kwaliteitscontrole en nakomen van gemaakte afspraken maken deel uit van de onderwerpenlijst. Resumé: Ja, de "grote merken" hebben in het verleden hun prijzen zelf vast kunnen stellen en dat heeft ze geen windeieren gelegd. Nog steeds niet, overigens. En in de Nederlandse winkels wordt steevast afgegeven op "de concurrentie uit China". Als het blad waarvoor ik schrijf een advertentie van een Chinese prijsvechter plaatst, is de wereld te klein. In een modelbouwzaak wordt het complete redactieteam, waar andere klanten bijstaan, voor "prutsers" uitgemaakt. Waarvoor dank, u hoort nog van mij. Maar de werkelijke oorzaak van het hele verhaal is gelegen in het feit dat men doodsbang is dat "de chinezen" langzaam maar zeker ook met goed spul op de markt komen tegen betaalbare prijzen. En geloof me: ik héb goed spul gezien. De vraag blijft alleen bij mij haken: Is het spul wat jij en ik straks via internet bestellen net zo goed als ik het, glimmend op een fraaie display, in Neurenberg heb gezien?
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 22 april 2006 Locatie: Eerbeek Leeftijd: 62
|
Leuk verhaal Roel kan zo de MBA in, je moet kijken naar de prijs / kwaliteits verhouding en die is gewoon goed ook al komt het uit china en geloof mij nou maar, er worden heelveel spullen in china gemaakt en weer door verkocht door een gerenormeerde bedrijfen hier in Europa waar wij geen weet van hebben. En geloof mij nou maar het duurt niet lang dan komen die chineesjes met mog beter spul en voor een nette prijs, het heeft even tijd nodig, maar die grapjassen leren snel, geloof mij nou maar. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |