![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: Rijsenhout Leeftijd: 47
|
Uitspraak 28 februari. Dus nog even wachten met conclusie trekken?
__________________ www.machheemstede.nl Andre van der Steen Tamiya M-03/ X-ray T3-011/Transponder 6609697 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 11 november 2011
|
Aangezien alles uit China komt is zeggen 'Chinese rommel' wel heel kort door de bocht.... Inderdaad deze had blijkbaar geen CE label, de meeste Chinese firma's maken meestal zo een label zelf en dan is het in orde, echt wel dom... Groet |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2010 Leeftijd: 40
|
Ik zeg chines rommel omdat dit blijkbaar géén CE keuring had, of zelfs geen nagemaakte sticker.... Is deze beslissing van een rechter verkeerd omdat hij een Europese wetgeving naleeft?? Is het verkeerd om apparatuur van de markt te halen die niet gekeurd werd, en die misschien wel storing kan veroorzaken op jouw wél gekeurde apparatuur, net als je met een duur model in de lucht hangt? Ik vind dit alvast een terechte beslissing, en gelukkig voor de betrokkene wordt de boete waarschijnlijk opgeschort, omdat hij handelde in goed vertrouwen. Mijn inziens zou er nog véél strenger moeten opgetreden worden tegen illegale apparatuur, net als tegen namaak...... W. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
W. Laatst gewijzigd door WimBlommaert; 1 februari 2012 om 10:41 Reden: typo | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
![]() En ook in Nederland mag dat niet ingevoerd en gebruikt worden. Gewoon een zender met CE kopen . Mvg Johan | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Plus kosten voor het inhuren van de advocate.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
w. | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 november 2011
| Citaat:
Ik zal je een kleine uitleg geven, ik werk voor RC firma's in China De Chinezen maken de ontwerpen, helicopters, vliegtuigen, boten, enz... De grote firma's zoals Graupner, Robbe, en zo veel meer, kopen die ontwerpen , plakken er een nieuwe naam op, ontwerpen een nieuw design van de doos, handleiding enz... Dus maw, je koopt zogezegd een vliegtuig van Graupner, en je ziet online op een Chinese website hetzelfde vliegtuig dan ga je denken 'hey een kopie' maar eigenlijk is dat gewoon het originele ![]() Dat noemen ze OEM | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 27 mei 2008 Locatie: Moerbeke-Waas (B) Leeftijd: 26
|
Ik vraag me af hoe dit zo ver is gekomen, voor 100 euro meteen rechtbank eerste aanleg (al begrijp ik volkomen waarom men er een punt van wenst te maken). Normale procedure die ik ken is dat men de apparatuur eenvoudig weg vernietigd en dat je een briefje in de bus krijgt met een melding ervan. Raar |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Eric, weet ik ook wel dat't zo gaat.........is denk ik voor de gevestigde waardes de enige manier om te overleven trouwens.. waar't over gaat, is de ontwikkeling, in hoeverre staan zij echt in hiervoor? In China is het geen enkel probleem om dingen klakkeloos te laten namaken, tot de verpakking en logo's na, je kan't zo gek niet bedenken of 't kan wel gekopieerd worden, en er is daar ook geen enkele schroom over.......en dat is ronduit verkeerd....... w. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 5 oktober 2004 Locatie: evergem Leeftijd: 66
|
met alle chinezen , maar niet met den deze als gebruiker van een dergelijke zender , heb ik nog geen enkel toestel in de grond gestuurd de meeste storingen komen uit de duim , Wim geloof me ik ben een tevreden gebruiker van die chinese brol , en geloof je echt wat jij koopt niet van daar komt . deze hebben onze hobby echt goedkoop (per ) gemaakt
__________________ NO WIND NO FUN |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |