![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 april 2007 Locatie: leiderdorp Leeftijd: 19
|
weet iemand welke zekering je moet hebben voor de dx7? 250v 3A staat erop, is dat niet erg veel? hoe weet ik welke maat ik moet hebben? staat hij hiertussen? OKAPHONE - Zekeringen (snel) (OEM) bedankt. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
5mm en 3 A. Snel of traag maakt eigenlijk niet uit. Standaard zit er een snelle in. In service vervang ik ze altijd door 3,15 A traag.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Een zekering weet niks van spanning, 'voelt' de spanning niet. De stroom 'voelt' de zekering wel.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 22 april 2007 Locatie: leiderdorp Leeftijd: 19
|
ik heb een probleempje, ik had de bearing mod uitgevoerd op me dx7 en ogenschijnlijk ging dat goed zonder problemen, de zender deed het gewoon. ik haalde die avond me accu eruit om te laden en deed hem er daarna weer in. de volgende middag voelde me dx7 best warm aan in de buurt van de powerknop, de accu gaf ook nog maar 11 v aan ipv 12,6v. ik besloot de zender weer eens open te schroeven en zien waar de warmte vandaan kwam, ik voelde aan de zekering en die was gloeiend heet. de zekering was ook opgeblazen zag ik terwijl hij t even daarvoor nog deed. na een beetje gegoogled te hebben zag ik dat dit ook kon gebeuren als de zender te lang aan staat maar ik dacht toch echt dat hij uit in mn tas zat. nu ik die zekeringen binnnegekregen heb en de zekering vervangen heb gloeit de zekering heel ff tjes fel op en daarna niet meer als ik de accu inplug. ik heb alle draadjes nagelopen en kan maar op 2 plekjes zien dat de isolatie van de draden lichtelijk beschadigd is door de scherpe kantjes van de printplaat. ik weet bijna zeker dat t hier niet aan ligt maar heb er een druppeltje ca opgedaan voor de zekerheid,maar hij doet t nog steeds niet. weer dat gloeien fftjes en dan niks. de zender gaat niet aan, niet via de knop en ook niet via de traineringang. ik heb een 3s lipo als accu die het al een tijdje heel goed doet, vrij nieuw is hij echter nog. ik vermoed kortsluiting maar ik zou niet weten waar, de printplaat is in de buurt van de aan knop een heel klein beetje verkleurd door de hitte denk ik maar dit kan je bijna niet zien. ik twijfel ook nog of dat daar door komt. weet iemand misschien wat ik zelf nog kan doen om hem te redden? voordat ik hem helemaal moet opsturen etc. |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Dat wordt opsturen of inleveren bij je winkelier! Bij het aansluiten van de accu zal het wel even kortstondig mis zijn gegaan. Daarna de steker correct monteren helpt dan niet meer. Eventueel wil ik 'm ook wel voor je nakijken, maar vanuit Leiderdorp is het hiernaartoe wel een goeie 35 km fietsen. De DX7 is namelijk hardwarematig identiek aan de MX16 van Graupner, waarvoor ik de servicedienst ben.
| | |
| | #7 (permalink) |
|
De tijd, dat ik ook in het weekend werkte heb ik gehad en daar begin ik niet meer aan. De bereikbaarheid met het ov lijkt me trouwens ook niet denderend: met de trein naar Delft en dan met de bus verder...
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Adres en contactgegevens: Graupner Servicestellen
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Ik laat graag aan jezelf over om de zender op één of andere manier hier te krijgen. Bij opsturen een klachtenbriefje en een e-mail adres bijvoegen. Bij langsbrengen even van tevoren bellen en er op rekenen, dat de operatie een half uurtje kan duren.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |