![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 19 december 2007 Locatie: Feldkirchen in K. (A) Leeftijd: 58
| Ik heb helaas vastgesteld dat bij de T10 de kanalen 9 en 10 schakelkanalen zijn; met vrije mixers zijn ze niet te selecteren en bij toewijzing van een 3-standen schakelaar functioneren slechts twee (eind-)standen. Voor retracts geen probleem, maar ik heb een extra kanaal nodig voor aansturing via V-kabel van twee kleppenservo's in een 4-kleppenvleugel. Met een tussenstand voor startpositie, natuurlijk. Is er een T10-expert die daar een oplossing voor weet ? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juni 2007 Locatie: Putte (B) Leeftijd: 50
|
Heb je hier al eens gekeken voor een mogelijke oplossing Onder het gedeelte 'Airplane programming' : Futaba 2.4 Gigahertz 10C FASST Frequently Asked Questions (FAQ) Futaba® 9C Radio System Frequently Asked Questions (FAQ)
__________________ Futaba T10CG 2,4Ghz, Spektrum DX8, Futaba T7C 2,4Ghz. |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Bedankt. Ik heb alle FAQ's gelezen doch een oplossing heb ik er niet gevonden. Zelfs bij de meest gecompliceerde modellen vermijdt men het gebruik van de kanalen 9 en 10. Het lijkt er echt op dat je hiermee slechts retracts, bommenluiken, sleephaken etc. kunt bedienen. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juni 2007 Locatie: Putte (B) Leeftijd: 50
|
Zoals Jan zojuist opmerkte, en je zelf ook al had vastgesteld: The Futaba 10C is no "real" 10 channel radio! Channel 9 and 10 are not proportional, that is you can not set endpoints, subtrims, reverse, assign them to the turning knobs, or any ather AP-good to have functions. They are plain on-off channels.
__________________ Futaba T10CG 2,4Ghz, Spektrum DX8, Futaba T7C 2,4Ghz. |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Hmmm. Bedankt beide. Slechte zaak. Het is dus een T8,5. Hij staat te koop. In mijn nieuwe MX20 had ik e.e.a. in een paar minuten geprogrammeerd. Maar moet dan nog wel een GR32 ontvanger aanschaffen. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 2 november 2003 Locatie: Middelburg (zeeland) Leeftijd: 53
|
neem eens contact op met "superior" hier op t forum, die heeft m ook, en vliegt ook met 4 kleppen vleugels....
__________________ groet; Nico. Pulsejet; de meest effectieve manier om brandstof om te zetten in zo veel mogelijk herrie, met als bijproduct een klein beetje stuwdruk |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Een oplossing voor 4 kleppen is niet zo moeilijk, mits in de range kanaal 5-8 daarvoor twee kanalen (voor 2 V-kabels) beschikbaar zijn. Maar omdat het hier een tweemotorig model betreft, met twee rolroerservo's (en twee sterke digi Hitec servo's koppelen met een V-kabel vind ik geen goed idee), twee al met V-kabel gekoppelde L/R servo's waardoor ik daar de servo voor het bestuurbaar neuswiel niet nog eens bij kan stoppen (denk ik), is er in de range 5-8 slechts 1 kanaal voor kleppen beschikbaar. Vraag aan Corrien: drie servo's (L/R + neuswiel, in mijn geval) op 1 uitgang, gaat dat? Signaalversterker inzetten? Nog een idee: tweede ontvanger inbouwen en op hetzelfde kanaal als bij de eerste ontvanger de tweede kleppenaansluiting realiseren? Gaat dat met FASST? De voorgeprogrammeerde mixers zijn niet anders dan vrije mixers met een al vooringegeven master en slave. Kanaal 9 en 10 zijn in de mixers niet te selecteren en dat is nodig om op de (6014HS-) ontvanger op deze kanalen een aansluiting te realiseren. Een oplossing is een Powerbox, maar daarmee heb ik slechte ervaringen en ik verkocht het ding inmiddels (dure crash in 2009 door voordoen van, helaas achteraf op duitse forums beschreven, brownouts in de combinatie met een GraupnerJR ontvanger). |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Drie servo's op één ontvangeruitgang moet kunnen. De pulsingang van servo's is als regel hoogohmige genoeg om dit probleemloos te kunnen doen. Het gemeenschappelijke stukje voedingsdraad is wat anders, dit moet zo kort mogelijk worden gehouden.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Jan, bedankt voor de snelle reactie. HTML-code: Het gemeenschappelijke stukje voedingsdraad is wat anders, dit moet zo kort mogelijk worden gehouden. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |