![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
|
Collegae! Heb vanavond ongeveer een uur geprobeerd rolroerdifferentiering voor mekaar te krijgen . . . Als het gelukt was las je dit niet!! Ik maak gebruik van het S-2 seglerprogramma, met rolroer-servo's op kanaal 1 en 5 (flapperon actief). Menu 56: daar moet het gebeuren, en er gebeurt ook wel iets, maar alleen hele rare dingen die ik niet bedoel. Is er iemand die helder stap voor stap kan uitleggen - dan wel wat er in de handleiding bedoeld wordt, - dan wel hoe het moet? Dank. jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 13 januari 2004 Locatie: nieuwleusen
|
jan ik heb een slecht bericht voor je bij de fc-18 wil die niet flaperons en differentiering ter gelijk bewerksteligen het is of flaperons op kanaal 5 of diff op kanaal 7 dit is ook vermeld in de handleiding maar die kan soms niet echt duidelijk zijn een
__________________ M.v.Gr. marco b. peace is a state of mind and a way of life/ aka high flyer/KNVvL lid/ auto's is ook leuk. hpi freak |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...pic.php?t=2332
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
Versie FC18? v1,2,3 of 3.1?
__________________ |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Roosendaal Leeftijd: 47
|
Als je 1 en 7 nu eens gebruikt, en je gaat naar G4 ipv G2 en daar activeer je naast aildiff de butterfly en zet die op je "gas". Dan gaan je rolroeren omhoog als je je "gas" dicht trekt. Aan de andere kanalen zit geen servo dus die doen niets. Volgens mij heb je dan wat je wenst. 1 rolroer aileron AIL 2 hoogteroer elevator ELE 3 stoorklep air brakes A-BRK 4 richtingroer rudder RUD 5 welfklep 1 speedflap S-FL 6 welfklep 2 speedflap S-FL 7 rolroer 2 aileron AIL 8 vrij --- --- Suc6, Bert
__________________ WBLC "De Grondpiloten" |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Collegae! Dank voor alle reacties! Ik ben vergeten er bij te vertellen dat ik een oude 6 kanaalsontvanger gebruik . . . Dan wel wil gebruiken. FC-18 Versie 3.1 Ik heb liever differentiering dan butterfly! Heb ik verdorie net een dure 8-kanaals ontvanger verkocht . . . Inderdaad, op de 'ouderwetse manier': dat is de oplossing! Ron, briljant! (Voor het laatst plm. 1970 zo gedaan, met de Digi 2+1 En die handleiding . . . nou ja, ik ben in een goed humeur! :P jan.
| | |
| | #8 (permalink) |
|
@Marco! Ik heb die Nederlandse versie van de handleiding uitgedraaid, en daar lees ik op pag. 31: Dit programma is bedoeld voor zweefvliegtuig modellen (en motormodellen) met ailerons die ieder door een aparte servo worden aangestuurd. De servo’s moeten overeenkomstig de schets hiernaast op de ontvanger worden aangesloten. Als alleen aileron-differentiëring wordt geprogrammeerd dan de servo’s op kanaal 1 en 7 van de ontvanger aansluiten. Wordt de flaperon mixer gebruikt in combinatie met aileron-differentiëring, dan de servo’s aansluiten op kanaal 1 en 5 van de ontvanger. Dat geeft de burger toch weer moed! :P Weet je zeker dat het niet wil (op de digitale, programmeer-manier)? jan.
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
Ik neem aan dat je nog weet hoe je differentiëring inbouwt aan de kant van de roeren?
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
We zullen zien wat er nog mogelijk is op de servo. jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 13 januari 2004 Locatie: nieuwleusen
|
je zou met vrij mixxen aan de gang kunen als je ze nog vrij hebt namelijk je zet de tweede aileron servo op een 8 kanaals ontvanger en dus kanaal 7 en gaat vervolgens voor flaperons bezig met een v-mix op kanaal 7 het is niet het optimale maar het werkt. ik heb het al meerdere keren getest in afpdelux.
__________________ M.v.Gr. marco b. peace is a state of mind and a way of life/ aka high flyer/KNVvL lid/ auto's is ook leuk. hpi freak |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 6 september 2003 Locatie: Zierikzee Leeftijd: 45
|
Gebruik programma glider 4 eens i.p.v. glider 2. Het probleem zou dan opgelost moeten/kunnen zijn. Het zou ook zo kunnen zijn dat je differentiering omgekeerd is, dus uitslag naar boven minder en naar onder meer. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 maart 2003 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 37
|
Is geen probleem. Kanaal 1 en 5 op de ontvanger. Zwever-2 Menu 65, flapperons activeren Uitslagen van rolroeren en flaps instellen. in zelfde menu. Als de flaps verkeerdom bewegen tov de rolroeren deze op -50% zetten (ipv +50%). Menu 56, differientiering aanzetten en instellen op gewenste percentage. Mocht de differentiering verkeerdom werken (omhoog gaande roer minder uitslag dan omlaaggaande roer), deze op een negatief percentage instellen. Menu 53 instellen hoeveel de flaps omhoog en omlaag moeten. Succes, Gerben
__________________ F5B komt naar je toe deze zomer! www.F5B.nl |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
Kun je nu wel of niet tegelijkertijd etc.etc. Jij zegt van wel, Marco zegt van niet. Mij is het niet gelukt, en Marco (blijkbaar) ook niet. Denk je dat het kan, of kan het (proefondervindelijk vastgesteld, bij volle verstand zijnde, met eigen ogen gezien)? Anders zit ik zo weer een uur te kl**en . . . jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 maart 2003 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 37
|
Zo vliegt mijn Rabbit en vele andere modelletjes al een tijdje. (V3.0) Groeten, Gerben
__________________ F5B komt naar je toe deze zomer! www.F5B.nl |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |