![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Bekijk resultaten enquête: Welke zender | |||
| Futaba Exa (250€) | | 0 | 0% |
| Futaba FF7 (400€) | | 7 | 100,00% |
| Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 april 2005 Locatie: Almere Leeftijd: 29
|
Mensen, ik heb een nieuwe zender nodig.. Ben ooit begonnen met een Hitec anologe zender: wijze les. niet aan beginnen! toen al vrij snel een digitale 4 kanaals, 35Mhz met uitbreidmogelijkheid tot 6kan. Ik wil eigenlijk wel naar 40Mhz (kan ik ook af en toe met men zeilbootje varen) en voor men oude zender heb ik een prima bestemming (vriendin) Ik twijfel tussen Futaba EXA (250€) 6kan. 6 kisten, digitale trim. ![]() Futaba FF7 (400€) 7kan. 10 kisten, digitale trim, throttle cutoff schakelaar, Heli programma's ![]() Waar gebruik ik de zender voor: ik heb tot nu toe alleen 4kan. vliegtuigen ivm zender beperking. ik wil naar kisten toe met RG en flaps. (en evt een camera servo??) Ik ben geen heli vlieger, en verwacht dit op middellange termijn ook niet te worden (helaas financieel gezien...) ik wil wel stationair kunnen regelen op de zender, en de motor kunnen uitschakelen op de zender (kan dat wel op de exa?) (mijn oude zender had annologe trim, en digitale trim, dus kon de gasstick op stationair instellen en met de met de annologe trim throttle cut off doen.) wie o wie heeft ervaring enz? |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Laurens | |
|
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2003 Locatie: drenthe
|
hebje al eens gekeken naar de graupner mc 19 en 22 .... lekker groot scherm makkelijk te programmeren. en eenhele leuke prijs . groeten wiebe
__________________ robbe hunter /picojet combat /graupner bussard/twinstarr /easystarr/smiley/jpower cessna /poppy. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 26
|
Voor €400,- laat je een mooie FF9 overkomen. Al dan niet met R149DP. Kun je de komende 10 jaar zonder echte beperkingen vliegen.
__________________ Serval.tk |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
| |
|
| | #7 (permalink) |
| http://www.cyberheli.com Wel kans op 20-25% boete/inklaringskosten etc van GLS. http://www.rchelistore.com is een prima alternatief. €470,- en geen invoerrechten. Tevens witte import. Cyberheli zit in HK, dat wil zeggen dat het een grijze zender is en dat servicediensten er niks aan doen in Nederland.
__________________ Serval.tk |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Guest
|
Bedankt. Beide linkjes kende ik reeds http://www.rchelistore.com staat momenteel als 1e op mijn lijstje om daar een FF9 vandaan te halen. |
|
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 8 april 2005 Locatie: Almere Leeftijd: 29
|
Bij albatros-mechelen voor €300 een FF7 compleet, ik rijd daar over 2 weken langs, Scheelt wel verzendkosten... Ik heb de kans gemist om de FF7 en de FF9 eens naast elkaar te leggen. misschien zaterag. maar wat is de meerwaarde van de FF9 t.o.v. de FF7? en heb ik dat nodig... mvg R |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
| Citaat:
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Rico, waarom heb je Prins' zender er niet even bij gepakt gisteren?
__________________ Serval.tk | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 29 oktober 2004
|
400€ http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...ic.php?t=23219 Ik ga sebiet de FF7 halen voor 299€ |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 20 juni 2003 Locatie: Aruba Leeftijd: 43
|
Ik zou voor de FF7 gaan. Ik heb net zelf de 9CAP gekocht en volgens mij zijn deze qua opzet praktisch hetzelfde (dit is een aanname). Supermakkelijk te programmeren middels het menu, na een half uur heb je de handleiding praktisch niet meer nodig en de zender heeft alle mixen die je maar kunt bedenken. Verder voor wat de opmerking van Laurens betreft inzake nadeel van digitale trim: De motor zet je uit middels de 'throttle cut' die je op elke gewenste schakelaar kunt programmeren. De stationair trim hoef je dus niet meer te veranderen om de motor uit te zetten. Eenvoudig de schakelaar om (of de trainer switch vasthouden in mijn geval) en de motor gaat uit. Volgende keer starten weer exact dezelfde stationair afstelling. Jock
__________________ Holiday 280, HoneyBee CP2, Hydromite, Moth 48, Puppeteer building, Yakwasp Profile, Javelin II, Crackerbox gas, Maxcat gas building www.arubarc.com |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |