![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo, Ik heb een deltapiek lader die tot 4 amp accu`s kan laden maar hij kan alleen via 12 volt worden aangesloten. Is het mogelijk om bijvoorbeeld een pc voeding er voor te zetten zodat de delta piek lader de 12 volt vanaf de voeding krijgt en ik niet afhankelijk ben van de autoaccu. Of moet ik een andere voeding pakken? Groetjes Ron |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 mei 2004 Locatie: Den Hoorn (Texel)
|
Een PC-voeding kan ruim voldoende leveren voor de lader. De gele draad is de +12V, zwart is de 0V. Zorg wel voor een goede belasting van het 5V-systeem (rood is +5V), dit is namelijk de referentie voor de schakelende voeding. Zelf gebruik ik een auto-gloeilamp, dit werkt perfect. Is dit een AT-voeding, dan moet er niets extra gebeuren. Bij een ATX-voeding moet je nog een aantal extra draden benutten (Power On en Power Good). Met de zoekoptie kan je nog een aantal topics vinden over het gebruik van een PC-voeding als spanningsbron. Ciao, Rik
__________________ Robbe Eurotrainer :ok Zagi XS : ok Multiplex Easystar II :ok Piper Cup : ok Multiplex Funjet :ok TT Raptor 50 :ok Hummingbird Elite 3D Pro : ok Trex450SE V2 : ok Mikrokopter : ok |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 8 april 2004 Locatie: Oss Leeftijd: 45
|
2 topics met hetzelfde onderwerp... Aangezien in andere topic al meer replies staan, graag daar de discussie voorzetten... TOPIC
__________________ >>www.rcbigscaleforum.nl<< -- Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you -- |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |